این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۷، شماره ۲، صفحات ۳۲۵-۳۶۰
عنوان فارسی
تاثیر تدریس سمعیبصری بر یادگیری لغات فعال و غیر فعالِ عینی و انتزاعی
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق، تأثیر تدریس سمعیبصری را بر روی یادگیری لغات فعال،غیرفعال، انتزاعی و عینی بررسی کرد. این تحقیق همچنین به بررسی تأثیر تدریس سمعیبصری با زیرنویس بر روی یادگیری لغات فعال و غیرفعال پرداخت. بدین منظور، بیست و چهار نفر از یادگیرندگان زبان انگلیسی که در سطح متوسط رو به بالا بودند از آموزشگاه کانون زبان ایران در قم انتخاب شدند که بین پانزده تا بیست و پنج سال سن داشتند. بعد از اجرای پیشآزمون - که از سی لغت مشترک بین فیلم و کتاب استخراج شده بودند و شامل پانزده لغت عینی و پانزده لغت انتزاعی بودند - در طول هشت جلسه چهل دقیقهای، یک کلاس به یادگیری فیلم و کلاس دیگر به یادگیری کتاب پرداختند. نتایج نشان داد که تفاوتهای بین یادگیری دو گروه معنادار است و گروه تحت آموزش سمعیبصری از گروه متن- محور پیشی گرفتند. گروه سمعیبصری بطور قابل ملاحظه ای در یادگیری لغات عینی نسبت به وازگان انتزاعی عملکرد بهتری داشتند. این مطالعه تأییدی بر اهمیت نقش تدریس سمعیبصری بر روی یادگیری لغات فعال و غیرفعال و بهخصوص لغات عینی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Audiovisual Input on EFL Learners' Receptive and Productive Vocabulary Knowledge of Concrete and Abstract Words
چکیده انگلیسی مقاله
Not only is vocabulary a pivotal constituent of language learning, but also it does constitute an important part of the instructional process of a foreign language. Considering the undeniable role of vocabulary plays in language learning, this study explored the effects of audiovisual input on EFL learners' receptive and productive knowledge of concrete and abstract words. To this end, 24 upper-intermediate English language learners were selected from Iran Language institute in Qom, with an age range of 15 to 25. A 30–item pretest of concrete and abstract words was administered prior to the study. The words were selected from one movie and its corresponding book that included both receptive and productive vocabularies. During the eight-session treatment, the control group was instructed through the written input (the book) and the experimental group was taught via the audiovisual input (the movie). Results of the delayed posttest pointed to significant differences between the two groups in terms of vocabulary gains and the audiovisual group outscored the written input group regarding the vocabulary knowledge. More specifically, the study revealed that the audiovisual input significantly impacted learning concrete words. The study is a confirmation on the importance of audiovisual input in learning all different classifications of vocabulary in general and concrete words in particular. The study further implies that there would be a way for a more detailed scrutiny on the methods of acquiring various categories of vocabulary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Audiovisual information,Word knowledge,Concrete vocabulary,Abstract vocabulary
نویسندگان مقاله
Reza Bagheri Nevisi |
Department of English Language and Literature, Faculty of Humanities, University of Qom, Qom, Iran
Mohammad Hasan Modarresi |
English Department, University of Qom
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_184264_ad72f5f062063ece031183302e22c841.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات