این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۱-۲۳

عنوان فارسی نگرش دانشجویان زبان انگلیسی نسبت به اثرات منفی کلاس های بزرگ در دانشگاه قندهار
چکیده فارسی مقاله اثرات اندازه کلاس بر آموزش و یادگیری در کلاس های درس زبان انگلیسی برای مدت طولانی از طریق یک بحث استدلالی بین محققان بوده است. برخی از محققان، محققان و معلمان ادعا می کنند که کلاس های بزرگ منجر به اثرات منفی می شود در حالی که برخی دیگر کلاس های بزرگ را فرصت می دانند. از این رو، هدف اصلی این مقاله بررسی نگرش دانشجویان در مورد تأثیرات منفی کلاس های بزرگ بر یادگیری زبان انگلیسی در دانشگاه قندهار در افغانستان است. این پژوهش یک مطالعه کمی است که از طرح پیمایشی استفاده شده است. پرسشنامه پژوهش از دانکوه و آنتوی (2015) اقتباس شده است. محققان 150 پرسشنامه را بین دانش آموزان سال اول، دوم، راهنمایی و ارشد گروه زبان و ادبیات انگلیسی توزیع کردند و 130 پرسشنامه را که به درستی پر شده بودند جمع آوری کردند. این مطالعه نشان داد که در حوزه آموزشی، کارهای عملی، تمرین ها و فعالیت های ارتباطی به طور جدی گم شده بود و معلمان بیشتر وقت کلاس را به مدیریت کلاس و حضور در کلاس اختصاص می دادند. در حوزه روان‌شناختی، دانش‌آموزان منفعل بودند و احساس غفلت می‌کردند. در حوزه اجتماعی، شکاف عاطفی بین معلمان و دانش آموزان وجود داشت. در نهایت، یافته های تحقیق با مطالعات انجام شده در زمینه EFL در سایر کشورها مطابقت دارد. علاوه بر این، این مطالعه برخی مفاهیم و توصیه‌ها را برای مقابله با مشکلات کلاس‌های بزرگ برای کاربردهای آتی در آموزش دانشجویان زبان انگلیسی ارائه می‌کند.
 


کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی EFL Students' Attitudes towards Negative Effects of Large Class at Kandahar University
چکیده انگلیسی مقاله The effects of class size on teaching and learning in EFL classrooms have been through an argumentative debate among researchers for a long time. Some scholars, researchers, and teachers claim that large classes result in negative effects while others see large classes as opportunities. Hence, the main aim of this paper is to explore the attitudes of students regarding the negative effects of large classes on EFL learning at Kandahar University in Afghanistan. This research is a quantitative study, which applied the survey design. The questionnaire of the study was adapted from Donkoh and Antwi (2015). The researchers distributed 150 questionnaires to freshman, sophomore, junior and senior students in the Department of English Language and Literature, and collected back 130 questionnaires properly filled in. The study found that in the instructional domain, practical works, exercises, and communicative activities were seriously missing and the teachers were dedicating most of the class time to classroom management and attendance; in the psychological domain, students were passive and felt neglected; in the social domain, there was an emotional gap between teacher and students. Lastly, the findings of the research are in line with the studies carried out in the EFL context in other countries. Moreover, the study presents some implications and recommendations to cope with the problems of large classes for future application in teaching EFL students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Class size,EFL Classroom,Overcrowded Classrooms,Teaching English in Large Classes

نویسندگان مقاله Abdul Bari Rahmany |
Department of English Language and Literature, Faculty of Languages and Literature Kandahar University

Nasir Ahmad Tayid |
Department of Pashto Language and Literature, Faculty of Languages and Literature Kandahar University

Anwar Himat |
Department of English Language and Literature, Faculty of Languages and Literature Kandahar University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_160322_cce7a7f3d55f3411df3ff226069e4ab8.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات