این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۵۳-۷۹

عنوان فارسی سفر تحریریه ارزیابی پویا و زبان آموزان EFL: تمرکزی بر مدل های ارزیابی پویا و انواع تجدید نظر در نوشتن
چکیده فارسی مقاله با در نظر گرفتن چهار مهارت اصلی زبان ، به ویژه مهارت نوشتاری , دانش آموزان به دلیل آموزش ناکافی و بازخورد ناکارآمد ، با مشکلات نوشتن دست و پنجه نرم می کنند. تحت دیدگاه نظریه فرهنگی اجتماعی ویگوتسکی (SCT) ، ارزیابی پویا (DA) قصد داشت آموزش و ارزیابی را برای بهبود آموزش زبان به صورت یکپارچه درآورد و کیفیت آموزش و بازخورد را تضمین کند. در تلاش برای شروع یک سفر بدیع ، مطالعه نیمه تجربی حاضر سعی کرد تا مقایسه ای اثربخشی روشهای مداخله گر DA (یعنی آمرانه و تسهیل کننده) را در ایجاد انواع تجدیدنظر در یک نمونه از (شماره = 120) پیشرفته بررسی کند. زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی در قالب دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل. نمونه نوشتاری را برای اهداف تشخیصی و دستیابی تولید کردند. اما در این میان ، هر گروه آزمایشی در معرض مداخلات خاص DA گرا قرار گرفت در حالی که گروه کنترل جریان اصلی غیر پویای متداول آموزش انواع تجدید نظر در نوشتن را دریافت کرد. تجزیه و تحلیل آماری پارامتری (به عنوان مثال ، MANOVA و ANOVA یک طرفه) که برای این منظور انجام می شود ، سه یافته جالب را نشان داد: 1) تفاوت قابل توجهی بین سه گروه به نفع مداخلات DA. 2) اثربخشی بیشتر روش آمرانه-DA نسبت به روش تسهیل-DA ؛ 3) اختلاف معنی داری از نظر "افزودن" ، "حذف" و "تعویض" ، 4) اما هیچ تفاوتی بین گروه کنترل و گروه های آزمایش در "جایگزینی" مشاهده نشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Dynamic Assessment and EFL Learners' Writing Journey: Focus on DA Modalities and Writing Revision Types
چکیده انگلیسی مقاله In comparison with the four main language skills, the writing skill has revealed that students are struggling with writing problems mainly due to ineffective feedback. Under the insights of Vygotsky's Socio-cultural Theory (SCT), DA intended to combine instruction and assessment and warrant both instruction and feedback quality. The present quasi-experimental study tried to investigate the effectiveness of the interventionist DA modalities (i.e., authoritative and facilitative) in developing the writing revision types of a sample of 120 advanced Iranian EFL learners in the form of two experimental and one control group. They produced sample essays for both diagnostic and achievement purposes; but in the interim, each experimental group was exposed to specific DA-oriented interventions while the control group received its conventional non-dynamic mainstream of teaching writing revision types. Parametric statistical analyses (MANOVA and one-way ANOVA) run forurposes revealed interesting findings: 1) significant differences among the three groups in favor of DA-interventions; 2) significant difference of facilitative-DA modality over authoritative-DA modality; 3) significant differences with regard to Addition Deletion, and Substitution, 4) but no differences between the control group and the experimental groups in ‘Permutation’ were detected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Dynamic assessment,Authoritative/Facilitative Interventions,Revision Types,Writing Skills

نویسندگان مقاله Seyed Hamed Etemadi |
Department of Foreign Languages, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Gholam-Reza Abbasian |
Department of English, Imam Ali University, Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_162923_0e810afc4d1fead31e43f4734cbce8fa.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات