این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۸۱-۱۰۶

عنوان فارسی منظورشناختی چندوجهی آیا راه حل مناسب، استفاده از آزمونهای منظورشناختنی مبتنی بر ویدیو است؟
چکیده فارسی مقاله در مطالعه پیش رو سعی کردیم با استفاده از روش چند وجهی، اثر تست های منظورشناختی مبتنی بر ویدیو را بر آگاهی منظور-شناختی و یادگیری زبانی-منظورشناختی زبان آموزان ایرانی بسنجیم. به علاوه، اثر واشبک تست های منظورشناختی مبتنی بر ویدیو بر توانایی صحبت کردن فراگیران شد. شرکت کنندگان این مطالعه 38 پسر و دختر فراگیر انگلیسی بودند. شرکت کنندگان بصورت تصادفی به دو گروه تحت عنوان گواه و آزمایشی تقسیم شدند. ابتدا آزمون تعیین سطح دانشگاه کمبریج از آنها گرفته شد. در گروه آزمایشی تست های منظورشناختی مبتنی بر ویدیو توامان با مواد آموزشی معمول تدریس شدند، درحالیکه در گروه گواه مواد آموزشی به شکل مرسوم همیشگی، بدون استفاده از تست های منظورشناختی مبتنی بر ویدیو به کار رفت. از شاگردان پیش آزمون و پس آزمون تست های گفتمان چند گزینه ای گرفته شد که در آنها آگاهی منظور-شناختی و یادگیری زبانی-منظورشناختی مد نظر بود. نتایج مطالعه نشانگر بهبود زیادی در آگاهی منظور-شناختی و یادگیری زبانی-منظورشناختی گروه آزمایشی بود. علاوه بر این، یافته ها نشانگر اثر واشبک مثبت بر سطح صحبت کردن فراگیران در گروه آزمایشی بود که آنها مشغول استفاده تست های منظورشناختی مبتنی بر ویدیو بودند. داده های کیفی نیز نشانگر اثری مثبت بر توانایی صحبت کردن گروه آزمایشی بود که این مهم به شکل کمی نیز مورد تایید واقع شد. یافته های مطالعه کاربردهای نظری و عملی خواهند داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Fostering EFL Learners' Pragmatics Awareness, Incidental Pragmalinguistic Learning, and Speaking Ability Through Video-Based Pragmatic Tests
چکیده انگلیسی مقاله Raising English language teachers and learners’ awareness of pragmatics and pragmalinguistics has been of much concern to applied linguists since a couple of years ago. However, the number of studies on the impact of video-based pragmatic tests on EFL learners' pragmatics awareness, incidental pragmalinguistic learning, and speaking ability is scanty. The present study investigated the effect of video-based pragmatic tests on EFL learners’ pragmatic awareness and pragmalinguistic learning, and speaking ability. Participants of this study were 38 male and female language learners who were selected through convenience sampling. The participants were randomly divided into two control and experimental groups. In the experimental group, video-based pragmatic tests were used along with the usual instructional materials; while in the control group the material was taught in the conventional method, without using video-based pragmatic tests. A pretest/posttest control-experimental research design was used. a placement test, two Multiple-choice Discourse Completion Tests, and two speaking ability tests were used to assess the participants’ pragmatic awareness, incidental pragmalinguistic learning, and speaking ability before and after the treatment. Independent samples-t-test and Mann-Whitney U test were used for analyzing the data. The results of the study indicated a high level of pragmatic awareness and pragmalinguistic learning improvement in the experimental group. Further, the findings revealed that video-based pragmatic tests affected the learners' speaking proficiency. The findings have theoretical and pedagogical implications for applied linguists, English language teachers, and learners.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله pragmatics,Pragmatic awareness,Pragmalinguistic Learning,Video-Based Pragmatic Tests,Speaking ability

نویسندگان مقاله Ali Khadangi Barani |
University of Sistan and Baluchestan, Zahedan, Iran

Giti Mousapour Negari |
University of Sistan and Baluchestan, Zahedan, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_163130_999e72a9034d7474d323eb0cc3200615.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات