این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۱۰۷-۱۳۸

عنوان فارسی مولفه های سواد ارزیابی از دیدگاه دبیران ایرانی زبان انگلیسی: حال و آینده
چکیده فارسی مقاله این مطالعه با الهام از چارچوب سواد ارزیابی زبان فولچر،بر دو اصل تمرکز دارد: اول، اجزای فعلی سواد ارزیابی زبان انگلیسی. و دوم، مولفه های مورد نیاز آن از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی ایرانی. برای این منظور 147 معلم زبان انگلیسی شاغل در وزارت آموزش و پرورش انتخاب شدند. روش جمع‌آوری داده‌ها در این مطالعه کیفی، از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته شامل اطلاعات دموگرافیک و مسائل مربوط به ارزیابی و سنجش بود. علاوه بر این،از چارچوب سواد ارزیابی فولچر به عنوان مدل تحلیلی مطالعه استفاده شد. بر اساس یافته‌ها، دانستن و درک مبانی سنجش، اصول و فرآیندهای ارزیابی مانند دانش پایایی و اعتبار، مدل‌ها و چارچوب‌های ارزیابی، مسائل اخلاقی،تاثیر سنجش بر تدریس و بر عکس، ساخت روبریک، تعاملی بودن، قالب‌های آزمون، طراحی آزمون برای مهارت‌های زبانی و فرآیند ارزیابی. از جمله اجزای فعلی سواد ارزیابی زبان انگلیسی بودند. علاوه بر این، اثرات و پیامدهای سواد ارزیابی زبان انگلیسی بر فراگیران از قبیل پیامدهای اجتماعی، سیاسی، آموزشی، اقتصادی و روانی به عنوان مؤلفه‌های مورد نیاز برای آینده شناسایی شد. پیامدهای مطالعه برای برنامه های توسعه حرفه ای مستمر معلمان (CPD) نیز مورد توجه قرار گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Language Assessment Literacy Components; Now and Then: A Case of Iranian EFL Head Teachers
چکیده انگلیسی مقاله Inspired by Fulcher's Language Assessment Literacy (LAL) framework, this study focuses on two central concerns: first, the current components of LAL; and second, the needed components of LAL from the Iranian EFL (English as a Foreign Language) head teachers' point of view. To this end, 147 EFL head teachers working at the Ministry of Education were selected. Semi-structured interviews, including demographic information and assessment-related issues, were used as the data collection method for this qualitative study. Moreover, Fulcher’s assessment literacy framework was drawn on as the analytic model guiding the study. Based on the findings, knowing and understanding LAL basics, principles and processes such as knowledge of reliability and validity, assessment models and frameworks, washback, ethical issues, rubric development, interactiveness, test formats, design of receptive and productive skills and assessment process were among the current components of LAL. Further, the effects and consequences of LAL on learners such as social, political, educational, economical and psychological consequences, were identified as the needed components for the future. The implications of the study for teachers' Continuing Professional Development programs were also noted.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Language Assessment Literacy,Components of LAL,Iranian EFL Teachers,Continuing Professional Development Programs

نویسندگان مقاله Mohammad Reza Khodashenas |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Hossein Khodabakhszadeh |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Purya Baghaei |
Mashhad Branch, Islamic Azad University, Mashhad, Iran

Khalil Motallebzadeh |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_163654_d000f21c3b61bd87f2b0b20e20c48bc3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات