این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۲۰۱-۲۲۵
عنوان فارسی
بررسی باورهای غلط آنلاین در راهبردهای قابل فهم سازنده زبان آموزان EFL
چکیده فارسی مقاله
راهبردهای قابل درک سازنده ای که توسط زبان آموزان زبان انگلیسی استفاده می شود تا خود را در تعاملات متقابل با معلم و همسالان خود درک کنند، برای موفقیت در دوره های یادگیری آنلاین انگلیسی ضروری است. این مطالعه کیفی با هدف شناسایی واکنشهای زبانآموزان سطح پایه ایرانی زبان انگلیسی به تصورات غلط آنلاین از طریق شناسایی راهبردهای درک سازنده آنها، که شامل دستکاری تولیدات زبانی آنها و در نظر گرفتن هنجارهای اجتماعی و فرهنگی است، انجام شد. تجزیه و تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان انتقادی بر روی گفتمان تعاملی 50 زبان آموز با مربی و همکلاسی های خود در طول یک دوره سه ماهه آنلاین انگلیسی اعمال شد. دانشآموزان از تکنیکهای قابل فهم کارآمد واجشناختی، واژگانی و دستوری برای هدف قرار دادن تصورات غلط آنلاین معلم و همکلاسیهای خود استفاده کردند. با این وجود، به دلیل توانایی های خاص زمینه یادگیری آنلاین، اعتماد به نفس یادگیرندگان، و شدت عناصر زبانی درک نشده، اختلافات در زیرمجموعه های استراتژی های قابل فهم کارآمد ظاهر می شود. علاوه بر این، سطح پایین زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی در سطح پایه منجر به اجتناب از واکنش آنها به تصورات غلط میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Exploring Online Misconceptions in EFL Learners' Productive Intelligibility Strategies
چکیده انگلیسی مقاله
Productive intelligibility strategies used by EFL learners to make themselves understood in reciprocal interactions with their teacher and peers are essential for success in online English learning courses. This qualitative study aimed to identify Iranian basic-level EFL learners' reactions to online misconceptions by identifying their productive intelligibility strategies, which involve manipulating their linguistic productions and taking social and cultural norms into account. Content analysis and critical discourse analysis were applied to the interactional discourse of 50 learners with their instructor and classmates during a three-month online English course. The students used phonological, lexical, and grammatical efficient intelligibility techniques to target online misconceptions of their teacher and classmates. Nonetheless, due to the specific affordances of the online learning context, learners' self-confidence, and the gravity of the misunderstood linguistic elements, discrepancies emerge in the subcategories of efficient intelligibility strategies. Furthermore, Iranian basic level EFL learners’ low level of language proficiency did not lead to their avoidance of reacting to misconceptions. They strategically reproduced power relations and recontextualized Islamic culture in targeting their teachers’ misconceptions in online context through a flow of dynamic interactions. The findings uncovered the potentials of online learning in shaping the linguistic and discursive aspects of learners' strategic productions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
EFL learners,Online Misconceptions,Power Relations,Productive Intelligibility Strategies
نویسندگان مقاله
Saman Ebadi |
, Department of English Language and Literature, Razi University, Kermanshah, Iran
Shokoufeh Vakili |
Department of English Language and Literature, Razi University, Kermanshah, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_153099_a3282f7f3218fd57faaea253fd90bcf6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات