این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۶۳-۸۴

عنوان فارسی نشانگرهای گفتمان بین فردی در کلاس های آنلاین و حضوری
چکیده فارسی مقاله فقدان نشانه‌های زمینه‌ای که در ارتباطات رو در رو وجود دارد، محدودیت‌های مکالمه‌ای را بر روابط بین فردی در کلاس‌های آنلاین تحمیل می‌کند. یکی از ابزارهای بیان موضع بین فردی استفاده از نشانگرهای گفتمانی (DMs) است. برای اهداف مطالعه حاضر، یعنی تجزیه و تحلیل و مقایسه DM های مورد استفاده در محیط های آموزشی حضوری و آنلاین، با تمرکز بر جنبه بین فردی، ویدئوهایی از شش کلاس واقعی و سه کلاس مجازی مورد بررسی قرار گرفت. 300 دقیقه ویدیو برای کلاس حضوری و 119 دقیقه ویدیو برای کلاس های آنلاین به دست آمد. محتوای دروس مشابه بود: زبان انگلیسی عمومی، سطح متوسط ​​بالا. از آنجا که زبان آموزان می توانستند به صورت شفاهی پاسخ دهند یا سوال بپرسند، نیازی به تایپ در کلاس آنلاین نبود. نتایج نشان می‌دهد که وقوع DM در کلاس‌های مجازی حدود دو برابر بیشتر از کلاس‌های واقعی است. در کلاس‌های آنلاین، معلمان خلاقیت و نوآوری را در استفاده از DM برای بیان مواضع بین فردی نشان می‌دهند که ممکن است برای جبران محدودیت‌های رسانه باشد. نتیجه گیری می شود که رسانه آموزشی بر میزان DM های اعمال شده تأثیر دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Interpersonal Discourse Markers in Online vs. Face-to-Face EFL Classes
چکیده انگلیسی مقاله Lack of contextual cues which are richly present in face-to-face communication imposes some conversational constraints on the interpersonal relationships in online classes. One of the means of expressing interpersonal stance is using discourse markers. For the purposes of the present study, namely to investigate how the means of expressing interpersonal stance may be influenced by the medium of instruction (online vs. face-to- face), video recordings of six face-to-face and three online classes were investigated for interpersonal discourse markers. A 300-minute video for the face-to-face and a 119-minute video for the online classes were obtained. The courses were General English ones, upper intermediate level. Results show that the occurrence of discourse markers in online classes was about twice more than in the face-to-face ones. In online classes teachers demonstrate creativity and innovation in using DMs for expressing interpersonal stances which may be to compensate for the limitations of the medium. It is concluded that the medium of instruction has an effect on the amount of discourse markers applied. This can raise awareness with regard to limitations and affordances of the online settings and lead to quality instruction. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله computer-mediated communication,Discourse Marker,Interpersonal Stance,Medium of Instruction,Online Course

نویسندگان مقاله Hajar Ghafarpour |
Shahid Ashrafi Esfahani University, Isfahan, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_155086_45e50360c6f6346f4ffd52ffa4fee5e2.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات