این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۱۱-۱۳۸

عنوان فارسی تأثیر آموزش زبان مبتنی بر واژگان بر مهارت نوشتاری در بین دانشجویان EFL در ایران
چکیده فارسی مقاله این مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش زبان مبتنی بر واژگان بر مهارت نوشتاری در بین دانشجویان EFL در ایران انجام شد. دو کلاس دانشگاه شامل شصت دانشجوی دختر و پسر (60 نفر) انتخاب و با استفاده از روش نمونه‌گیری آسان در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در ابتدای مطالعه و برای تعیین همگنی گروه ها، گروه ها در آزمون کلیدی انگلیسی شرکت کردند. قبل از مداخله آزمایشی، یک پیش آزمون در قالب یک تکلیف مقاله نویسی برای هر دو گروه داده شد. نتایج پیش‌آزمون نشان داد که گروه آزمایش و کنترل از نظر مهارت نوشتاری عمومی، زیربخش منابع واژگانی و زیربخش گستره دستوری و دقت مشابه بودند. در حالی که به شرکت‌کنندگان در گروه آزمایشی بر اساس تمرین‌ها و فعالیت‌هایی که بر رویکرد واژگانی برای ارائه مقاله‌نویسی تأکید می‌کنند، آموزش داده شد، همتایان آن‌ها در گروه کنترل بر اساس تکنیک‌های مرسوم برای انجام همان کار نوشتاری آموزش داده شدند. در پایان آزمایش، هر دو گروه پس‌آزمون را گرفتند که در قالب کلی شبیه پیش‌آزمون بود. محققان از تحلیل کوواریانس یک طرفه برای مقایسه میانگین نمرات دو گروه در پس آزمون با توجه به مهارت عمومی نوشتاری به همراه منابع واژگانی و محدوده دستوری و زیربخش های دقت نوشتار استفاده کردند. نتایج نشان داد که آموزش زبان مبتنی بر واژگان تأثیر آماری معناداری بر مهارت نوشتاری عمومی و زیربخش منابع واژگانی نگارش پس آزمون دارد. با این حال، هیچ اثر آماری معنی داری در مورد دامنه دستوری و دقت نوشتار مشاهده نشد. این یافته ها پیامدهایی را برای معلمان زبان انگلیسی، توسعه دهندگان مواد و طراحان برنامه درسی نشان می دهد.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Lexically-Based Language Teaching on Writing Proficiency among Junior EFL University Students in Iran
چکیده انگلیسی مقاله This study aimed to investigate the effect of Lexically-Based Language Teaching on writing proficiency among junior EFL university students in Iran. Two university classes, including sixty male and female students (N = 60), were selected and assigned equally to experimental and control groups using the convenient sampling procedure. At the onset of the study and to determine the homogeneity of the groups, the groups took the Key English Test. Before experimental intervention, a pretest, in the format of an essay writing task, was given to both groups. The results of the pretest indicated that the experimental and control groups were similar in terms of general writing proficiency, lexical resources subsection, and grammatical range and accuracy subsection. While the participants in the experimental group were taught based on practices and activities which underline the lexical approach to present essay writing, their counterparts in the control group were taught based on conventional techniques to perform the same writing task. At the end of the experiment, both groups took the posttest which was similar to the pretest in general format. The researchers used the One-Way Analysis of Covariance to compare mean scores attained by the two groups on the posttest with regard to general writing proficiency along with lexical resources and grammatical range and accuracy subsections of writing. The SPSS program, version 20, was used for this purpose. The results indicated that lexically-based language teaching has a statistically significant effect on both general writing proficiency and the lexical resources subsection of posttest writing. However, no statistically significant effect was observed concerning the grammatical range and accuracy subsection of the writing. The findings suggest implications for English language teachers, material developers, and syllabus designers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Grammatical Range and Accuracy,Lexically-Based Language Teaching,Lexical Resources,Key English Test,writing proficiency

نویسندگان مقاله Ghodrat Momeni |
Department of English, University of Arak, Arak, Iran

Moussa Ahmadian |
Department of English, University of Arak, Arak, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_158567_a40a3b9eb18ab84ea416a7c62430c8a1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات