این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۳۹-۱۶۸
عنوان فارسی
مدلی برای دانش پرگمتیک زبان آموزان ایرانی
چکیده فارسی مقاله
دانش پرگمتیک به عنوان استفاده مناسب از زبان در موقعیتهای واقعی و متفاوت برای دستیابی به اهداف تعاملی تعریف میشود. علیرغم اهمیت بسیار بالای دانش پرگمتیک، گزارشات حاکی از ضعف زبانآموزان در این دانش است. به منظور بهینهسازی روشهای تدریس بهکار گرفته شده در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی و همچنین بهبود سطح دانش پرگمتیک زبانآموزان، میتوان مهارتهایی که ممکن است به عنوان اجزای تشکیل دهنده دانش پرگمتیک باشند را بررسی کرد. به جهت بررسی این موضوع از 33 زبانآموز ایرانی که سطح مهارت زبانی آنها بالاتر از سطح متوسط است تستهایی گرفته شد؛ تستهایی از جمله تعداد لغت، عمق دانش لغت، دانش مورفولوژی و گرامر، توانایی استنباط و همچنین دانش پرگمتیک. بر اساس نتایج بهدست آمده، عمق دانش لغت،دانش مورفولوژی و توانایی استنباط در تشکیل دانش پرگمتیک مشارکت دارند؛ از این میان عمق دانش لغت نقش مهمتری دارد. با این حال، مدل بهدست آمده تنها 40٪ از دانش پرگمتیک را پیشبینی میکند. نتایج نشان دهنده پیچیدگی دانش پرگمتیک است. با اینکه تسلط بر مهارتهای زبانی-شناختی ذکر شده ابزاری است برای باز کردن گرههای معنایی در شرایط مختلف است، تدریس چنین مهارتهایی تنها ضامن آموزش بخشی از دانش پرگمتیک میباشد. بر اساس نتایج بهدست آمده پیشنهاداتی برای دستاندرکاران آموزش زبان ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Depth of Vocabulary, Morphology, and Inference Making as Predictors of EFLs Pragmatic Knowledge
چکیده انگلیسی مقاله
Pragmatics is described as the use of language appropriately in diverse and real circumstances to achieve various communicational goals. Despite the significant importance of pragmatic knowledge, second/foreign language learners have been reported to lack acceptable levels of pragmatic competence. To optimize pedagogical techniques implemented in second/foreign language classrooms and increase levels of pragmatic knowledge among second/foreign language learners, component skills that explain variations of pragmatic knowledge need to be delineated. To address the area, 33 Iranian upper-intermediate foreign language learners, having been screened through Venture placement test, were tested in terms of size and depth of vocabulary knowledge, morpho-syntax knowledge, inference making as independent variables, and pragmatic knowledge as dependent variable. Results from linear regression analysis indicated that depth of vocabulary, morphological knowledge, and inference making ability contribute to pragmatic knowledge, with the depth of vocabulary knowledge being the most powerful predictor. However, the model explained less than 40 percent of pragmatic knowledge. It indicated that pragmatic knowledge is complex. Although mastery over this set of cognitive-linguistic skills can be used as a tool to disentangle semantic clues in different contexts, teaching such cognitive-linguistic and metalinguistic skills can only partially meet the learners’ need to master pragmatic knowledge. Pertinent suggestions and implications for the second/foreign language classrooms are discussed according to the obtained results.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Pragmatic Knowledge,Depth of Vocabulary,Morphological Knowledge,Inference Making
نویسندگان مقاله
Mitra P. Niyazi |
Department of English Language, Chabahar Maritime University, Chabahar, Iran
Hooshang Khoshsima |
Department of English Language, Chabahar Maritime University, Chabahar, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_158788_5e39906a7d0eae3815dc0ee00b48e75e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات