این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۶۹-۲۰۱
عنوان فارسی
تاثیر یادگیری معکوس بر پیشرفت دستوری زبان دوم/خارجی دانش آموزان ایرانی مقطع دبیرستان و اضطراب زبان خارجی در آنها
چکیده فارسی مقاله
اگرچه مروری بر ادبیات، مزایایی را برای مدل تدریس معکوس در آموزش مطرح میکند، اما پژوهش اندکی درباره اثربخشی مدل یادگیری کلاس معکوس بر موفقیت دستوری یادگیرندگان زبان دوم/خارجی وجود دارد.علاوه بر این، اضطراب زبان خارجی به عنوان یک عامل تأثیرگذار عاطفی نامطلوب در روند یادگیری دستور زبان خارجی در مدارس بر شمرده میشود که لازم است کاهش یابد. هدف این پژوهش بررسی این مساله است که آیا اجرای مدل کلاس یادگیری معکوس تأثیر معناداری بر موفقیت دستوری زبان آموزان انگلیسی در دبیرستان در ایران دارد. .همچنین، این پژوهش اضطراب زبان خارجی زبان آموزان را در کلاس به روش یادگیری معکوس بررسی کرده است. به همین منظور، دو نسخه همسان آزمون دستور (آزمون دستور پیشآزمون و پس-آزمون) محقق-ساخته برای بررسی موفقیت دستوری دو کلاس متشکل از 60 دانشآموزان دبیرستانی در یک مدرسه دبیرستان در اصفهان طراحی گردید. شرکتکنندگان به دو گروه مجزا (تجربی و کنترل) تقسیم شدند. علاوهبراین ، یک مصاحبه نیمه ساختاریافته برای جمعآوری دادههای کیفی از 30 شرکتکننده در گروه تجربی (معکوس) انجام شد. دادههای کمی با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانش مورد تحلیل قرار گرفت و بر روی دادههای کیفی مصاحبه، تحلیل موضوعی انجام شد. نتایج تحلیل کوواریانش تأثیر قابل توجه روش یادگیری معکوس را بر موفقیت دستوری زبان خارجی دانشآموزان نشان داد. همچنین تجزیه و تحلیل دادههای کیفی، اطلاعاتی را در مورد سطح اضطراب زبان خارجی، علل ایجاد اضطراب و راهبردهایهای مقابلهای با آن را ارائه داد. یافتههای تحقیق، حاوی دستآوردهایی برای کاربرد روش یادگیری معکوس در افزایش دانش دستوری زبان خارجی و کاهش سطح اضطراب زبان خارجی دانشآموزان در پی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effect of Flipped Learning on Iranian High School Students’ L2 Grammar Achievement and Their Foreign Language Anxiety
چکیده انگلیسی مقاله
Although the review of literature provides some advantages for the flipped classroom learning model in education, there is little research assessing the efficiency of the flipped learning model on second or foreign language (L2/FL) learners’ grammar achievements. Moreover, foreign language anxiety (FLA) is an affective factor that is undesirable in the process of L2 grammar learning and should be reduced in classes in schools. The aim of this study was to examine whether the implementation of the flipped classroom model had a significant effect on the grammar achievement of high school EFL students in Iran. Also, it explored their FLA in the flipped classroom. To these ends, two researcher-made parallel versions of a grammar test (grammar pretest and posttest) were developed to examine 60 high school students’ L2 grammar achievement in two intact classes from a high school in Isfahan. The participants were assigned into two separate groups (experimental and control). Furthermore, a semistructured interview was conducted to collect qualitative data from the 30 participants in the experimental (flipped) group. The quantitative data were analyzed by means of ANCOVA tests. Also, the qualitative data from the interviews were scrutinized through thematic analysis. ANCOVA results revealed the significant effect of flipped learning on the students’ L2 grammatical achievement. The qualitative data analysis also provided information about the flipped students’ FLA level, sources of anxiety, and coping strategies to deal with FLA. The findings have implications for the use of flipped learning in enhancing students' L2 grammar knowledge and reducing their FLA.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Flipped Learning,L2,Grammar Achievement,Foreign language anxiety
نویسندگان مقاله
Maedeh Amini |
Shahrekord University, Iran
Ali Roohani |
Shahrekord University, Iran
Aliakbar Jafarpour |
Shahrekord University, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_158977_90dd395dc094e7a5250064144cc8f85e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات