این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۲۰۳-۲۲۸

عنوان فارسی سطح توانایی زبانی زبان آموزان و نگرش مدرسان زبان نسبت به تصحیح خطا: گرایش دربرابر عملکرد
چکیده فارسی مقاله این مسئله که آیا بازخورد شفاهی تاثیر مثبتی بر روی فراگیری زبان دوم دارد مورد توجه پژوهشهای تعاملی اخیر بوده است. علیرغم دانش و آگاهی زیادی که در این زمینه به دست آمده است، پژوهشهای اندکی عواملی که معلمان در تصحیح خطا در نظر میگیرند را مورد بررسی قرارداده اند، مخصوصا توانایی زبانی یادگیرندگان. براین اساس، با استفاده از مشاهدات و مصاحبه، مطالعه حاضر به بررسی نگرش معلمان زبان ایرانی نسبت به بازخورد شفاهی و نقش توانایی زبانی در تصحیح خطا توسط آنها پرداخت. گرایش معلمان با عملکرد واقعی آنها در تصحیح خطا مقایسه شد تا زمینه های عدم تطابق بین نگرش و عملکرد و دلایل احتمالی این عدم تطابق مورد بررسی قرار گیرد. شرکت کنندگان این این پژوهش شامل 4 معلم مشاهده شده و شاگردان آنها از سطوح مختلف، متوسط به پایین و پیشرفته، و 26 معلم دیگر بود. نتایج موید نقش توانایی زبانی در رفتار تصحیحی معلمان بصورتهای مختلف بود. بین باورهای معلمان و عملکرد آنها نیز عدم تطابق مشاهده شد. دغدغه های معلمان و اولویتهای آنها با دغدغه های محققان متفاوت بود و بیشتر معطوف به مسائل عاطفی بود. نتایج نشان دهنده نیاز به آگاه سازی معلمان در مورد جنبه های شناختی تصحیح خطا در برنامه های آموزش معلمان بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Learners' Proficiency Level and Teachers' Preferences for Oral Corrective Feedback: Orientation versus Implementation
چکیده انگلیسی مقاله The question of whether oral corrective feedback (CF) produces a positive impact on linguistic development has been the focus of recent interaction research. Despite the large body of knowledge in this regard, few studies have investigated the factors teachers take into account in correction particularly learners’ proficiency level. Accordingly, observations and interviews were used to examine Iranian EFL teachers’ attitude to oral CF and the role of proficiency level in their correction. Teachers’ preferences were compared with their actual practice to find the areas of mismatch and the possible reasons behind these mismatches. The participants included four observed and 26 non-observed teachers and their learners who were from two proficiency groups, lower-intermediate and advanced. The results confirmed the role of proficiency level in teachers' corrective behavior in different ways. Certain mismatches were also found between their beliefs and practice. The issues of concern and importance to teachers were found to be different from those of researchers being more emotional in nature. The results pointed to the need for making teachers aware of the cognitive aspects of learning from error correction in teacher education programs.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Clarification request,elicitation,Explicit Correction,Metalinguistic Feedback,recast

نویسندگان مقاله Sajad Sepehrinia |
Nahavand Higher Education Complex, Buali Sina University, Hamedan, Iran

Soad Torfi |
Islamic Azad University, Qazvin Branch


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_159162_5394897b637c5c52bcf322bc303e9395.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات