این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۲۲۹-۲۵۳

عنوان فارسی "ز بسم الله چیزی ‌نیست بهتر" تحلیل عمومی زبان با انگیزه ی مذهبی درآغاز برنامه های رسانه های فارسی زبان
چکیده فارسی مقاله با توجه به کاستی موجود مرتبط با تحقیق سیستماتیک در مورد به کارگیری زبان با انگیزه ی مذهبی، این تحقیق قصد دارد با رویکردی کیفی گفتمان با انگیزه ی مذهبی در بخش آغازین برنامه های پخش شده در رسانه های فارسی را مورد  بررسی قرار دهد. با در اختیار گرفتن 450 برنامه ی پخش شده از چندین شبکه ی رادیو و تلویزیون دولتی ایرانی بطور تصادفی و بر اساس تئوری در نظر گرفته شده برای این پژوهش، در ابتدا به مراحل جمع آوری  اطلاعات اشاره میکنم، سپس به تحلیل عمومی بخش های آغازین این داده ها می پردازم. همچنین، قصد دارم که نشان دهم که مقدمه هایی که باعث ایجاد افکار مذهبی می شوند چگونه در گفتمان موضوع سازی می کنند و به چه شکلی بر افکار جامعه تاثیر می گذارند. تحلیل یافته ها بر اساس اصطلاحات فارسی و عربی به کار گرفته شده در مقدمه ها، نحوه ی در نظر گرفتن آنها با توجه به گفتمانی که پیرو آن صورت می گیرد، عملکرد و اهداف به کار گیری آنها انجام شده است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی There is nothing better than the name of God." The Generic Analysis of Religiously Motivated Speech Introductions in Persian-Speaking Media
چکیده انگلیسی مقاله Acknowledging that there is a dearth of the systemic investigation of religiously motivated language, this endeavor attempts a qualitative examination of the religiously motivated discourse applied to the opening segments of broadcasts aired on Farsi-speaking media outlets. Based on a corpus of 450 randomly gathered programs from multiple Iranian state-run radio and television channels and according to the theoretical foundation considered for this endeavor, I first illustrate the procedure through which the data was collected, followed by the generic analysis of the opening religious speech segments employed at the beginning of the material under investigation. I also aim to show how religious-thought-evoking introductory insertions thematize the discourse and how they influence the mind of society. The findings are reported concerning the Persian or Arabic expressions applied religiously in the preludes, how these expressions are positioned with regards to the discourse that follows, their functions and the goals they are to fulfil.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Religious language,Introductory Speeches,Media,Persian

نویسندگان مقاله Soheil Saidian |
Khorramshahr University of Marine Science and Technology


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_159254_97dab1cda2293f3a96b310515ecfd6db.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات