این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۲۵۵-۲۸۴

عنوان فارسی بررسی مدل تاب آوری ، لذت تدریس زبان خارجی، و دلبستگی شغلی معلمان در بافت انگلیسی به عنوان زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله چون تدریس فعالیتی دشوار با پیچیدگی های فراوان است، بررسی عوامل موثر بر دلبستگی شغلی معلمان انگلیسی به عنوان زبان خارجی یک حوزه پژوهشی قابل توجیه به نظر می رسد. در جهت تلاش برای ادامه این حوزه پژوهشی، مطالعه حاضر به بررسی مدل دلبستگی شغلی معلمان بر اساس تاب آوری و لذت تدریس زبان خارجی معلمان زبان انگلیسی ایرانی می پردازد. در این راستا، نمونه ای متشکل از 296 معلم زبان انگلیسی که توسط روش نمونه گیری آسان انتخاب شده بودند با پر نمودن مجموعه ای پرسشنامه مربوط به این سه متغییر در این پژوهش شرکت نمودند. ابتدا از تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی روایی پرسشنامه های استفاده شده استفاده گردید. سپس برای بررس روابط بین متغییرها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که هم تاب آوری معلم و هم لذت تدریس زبان خارجی به طور معناداری بر دلبستگی شغلی معلمان انگلیسی موثر بودند هر چند که لذت تدریس زبان خارجی متغییر پیش بینی کننده قویتری بود. این نتایج ممکن است پیامدهای قابل توجهی برای دوره های تربیت معلم انگلیسی به عنوان زبان خارجی داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Testing a Structural Model of Teacher Resilience, Foreign Language Teaching Enjoyment, and Teaching Engagement in an EFL Context
چکیده انگلیسی مقاله As teaching an additional language is a demanding activity associated with complexities, exploring the factors contributing to work engagement of English as a Foreign Language (EFL) teachers might be a warranted research domain. As an attempt to expand this area, the objective of this research was set to test a model of teaching engagement based on teacher resilience and foreign language teaching enjoyment (FLTE) among Iranian EFL instructors. In doing so, a number of 296 English teachers, selected through convenience sampling, completed a battery of questionnaires measuring the three constructs in question. First, the measurement models for the latent constructs were substantiated through running confirmatory factor analysis. Afterwards, structural equation modeling was employed to test the hypothesized model. Results indicated that although both teacher resilience and FLTE significantly influenced teaching engagement of EFL teachers, the effect of FLTE was greater than resilience in the model. The results may have intriguing implications for EFL teacher education programs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Teacher resilience,FLTE,teaching engagement,EFL teachers,SEM

نویسندگان مقاله Jalil Fathi |
University of Kurdistan, Sanandaj, Iran

Milad Naderi |
University of Kurdistan, Sanandaj, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_159457_3f330df1e91d6df9cf5aecf3ec48375f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات