این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱-۳۴

عنوان فارسی ایجاد حساسیت بین فرهنگی از طریق فعالیتهای بین فرهنگی: فراگیران ایرانی مرد در مقایسه با فراگیران ایرانی زن
چکیده فارسی مقاله در دهه های اخیر، ایجاد حساسیت بینافرهنگی یکی از چالش های اساسی در آموزش زبان خارجی است. فراگیران زبان خارجی برای تعامل موثرتر در محیطهای متفاوت فرهنگی به مهارتهای مناسب بینا فرهنگی نیاز دارند. این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی استفاده از فعالیتهای بینافرهنگی در افزایش آگاهی بین فرهنگی زبان آموزان ایرانی انگلیسی در انزلی ، ایران انجام شده است. بدین منظور، 44 نفر از زبان آموزان زبان انگلیسی از میان 60 نفر براساس آزمون تعیین سطح انتخاب شدند. سپس افراد انتخاب شده به طور تصادفی در گروه کنترل بدون آموزش بینافرهنگی و گروه آزمایش دریافت کننده هیجده جلسه آموزش بینافرهنگی قرار گرفتند. سپس پرسشنامه حساسیت بین فرهنگی و هفت فعالیت بینافرهنگی گفتاری برای دو گروه انجام شد تا سطح حساسیت بینافرهنگی آنان قبل و بعد از آموزش مورد ارزیابی قرار گیرد. داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه مورد تحلیل چند متغیری کوواریانس و فعالیتهای گفتاری مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که افزایش قابل توجهی در حساسیت بین فرهنگی گروه آزمایش با توجه به مدل بایرام وجود دارد و تفاوت معناداری بین حساسیت بینا فرهنگی زبان آموزان زن و مرد وجود ندارد. کاربردها و پیشنهادات برای تحقیقات بیشتر مورد بحث قرار می گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing Intercultural Sensitivity Through Interculturally-Laden Tasks: Male vs. Female Iranian EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله In recent decades, developing intercultural sensitivity is one of the formidable challenges in foreign language education. EFL learners require appropriate intercultural skills to interact more effectively in culturally diverse settings. This study aimed to examine the effectiveness of using interculturally-laden tasks in enhancing Iranian English language learner' intercultural sensitivity in Anzali, Iran. To this end, a sample of 44 intermediate EFL learners was selected through convenience sampling from a pool of 60 based on their performance on Quick Oxford Placement Test. The sample was then randomly assigned to a control group, with no intercultural training, and an experimental group receiving intercultural training during an eighteen-session treatment. Afterward, Chen and Starosta's intercultural sensitivity scale (ISS) and seven intercultural tasks were administered for two groups to evaluate their level of intercultural sensitivity prior to and after treatment implementation. The data collected through ISS was analyzed by conducting a multivariate analysis of covariance (MANCOVA). Moreover, the data from intercultural tasks went through content analysis. The results manifested a notable enhancement of experimental groups' intercultural sensitivity under the definitions of Byram's ICC model. However, no significant difference between male and female learners' intercultural sensitivity was detected. Implications and suggestions for further research are discussed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Intercultural Communicative Competence,Interculturally-Laden Tasks,Intercultural Sensitivity,Gender,Iranian EFL learners

نویسندگان مقاله Seyyedeh Zahra Esmaeili |
English Department, Maragheh Branch, Islamic Azad University, Maragheh, Iran

Davud Kuhi |
English Department, Maragheh Branch, Islamic Azad University, Maragheh, Iran

Sorayya Behroozizad |
English Department, Maragheh Branch, Islamic Azad University, Maragheh, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_143868_90dcf116bd3c11e97be4e748a233a649.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات