این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۳۵-۶۳

عنوان فارسی تأثیر برنامه درسی مذاکره شده بر اضطراب زبان و انگیزه یادگیری زبان آموزان خارجی
چکیده فارسی مقاله برنامه درسی مذاکره شده، به عنوان یک نوع برنامه درسی یادگیرنده محور، بر پیشرفت زبان زبان آموزان تأثیر می گذارد. این مطالعه با هدف بررسی اضطراب و انگیزه یادگیری زبان‌آموزان زبان خارجی انجام شد. ما دو کلاس دست نخورده را انتخاب کردیم که شامل 64 زبان آموز مقطع کارشناسی بود. ما از طرح پژوهشی نیمه تجربی استفاده کردیم. دو کلاس دست نخورده قبل و بعد از درمان مقیاس های اضطراب و انگیزه زبان خارجی را دریافت کردند. گروه آزمایش یک برنامه درسی با مذاکره و گروه کنترل یک برنامه درسی تدوین شده توسط معلم دریافت کردند. نمرات دو گروه در ابعاد مختلف انگیزش و مقیاس اضطراب زبانی با استفاده از آزمون‌های تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در حالی که اضطراب زبان خارجی زبان آموزان در کلاس تجربی دست نخورده به طور قابل توجهی کاهش یافته است، انگیزه آنها برای یادگیری زبان انگلیسی افزایش یافته است. نتیجه گیری شد که استفاده از برنامه درسی مذاکره شده می تواند اضطراب زبان را فیلتر کند و به طور قابل توجهی انگیزه دانش آموزان را برای یادگیری بهبود بخشد. یافته ها می توانند توسط معلمان و زبان آموزان زبان انگلیسی به کار گرفته شوند.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Negotiated Syllabus on Foreign Language Learners' Language Anxiety and Learning Motivation
چکیده انگلیسی مقاله Negotiated syllabus, as a type of learner-centered syllabus, has been found to affect language learners' language achievement. This study aimed at investigating the foreign language learners' foreign language anxiety and motivation for learning. We selected two intact classes, consisting of 64 undergraduate language learners. We used a quasi-experimental research design. The two intact classes received foreign language anxiety and motivation scales before and after the treatment. The experimental group received a negotiated syllabus, while the control group received a teacher-developed syllabus. The two groups' scores on different aspects of motivation and language anxiety scales were analyzed through independent samples t-tests. The results indicated that while foreign language anxiety of learners in the experimental intact class significantly decreased, their motivation for learning English language increased. It was concluded that the use of negotiated syllabus can filter language anxiety and can significantly improve students' motivation for learning. Findings can be employed by English language teachers and learners.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Language anxiety,Motivation for learning,Negotiated syllabus,EFL learners

نویسندگان مقاله Ali Pakdaman |
Department of English Language, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Goudarz Alibakhshi |
Department of Research in Education, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran

Abdollah Baradaran |
Department of English Language, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_145402_4551dd7c05bbb04d06965fcb7b063bbd.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات