این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۶۵-۸۸

عنوان فارسی بررسی دقیق پیش بینی کننده های مؤثر ایمنی معلم در کلاس های درس زبان های خارجی
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش سعی شد میزان مصونیت معلمان ایرانی زبان انگلیسی تحت تأثیر عوامل عاطفی آنها مشخص شود. بدین منظور ابتدا پژوهشگران 129 معلم زبان انگلیسی (61 مرد و 68 زن) را از بین معلمان موسسات زبان، دبیرستان ها و دانشگاه های مختلف ارومیه به عنوان شرکت کننده در این پژوهش انتخاب کردند. دوم، آنها از پرسشنامه هوش هیجانی، مقیاس شخصیت و پرسشنامه ایمنی معلم برای تعیین هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی و ایمنی معلم به ترتیب در یک دوره زمانی سه هفته ای استفاده کردند. نتایج این مطالعه تاکید کرد که هوش هیجانی شرکت‌کنندگان، همراه با ویژگی‌های شخصیتی روان رنجورخویی، گشودگی به تجربه و وظیفه‌شناسی، کمک‌های منحصربه‌فردی در توضیح مصونیت معلم‌شان به ترتیب نزولی از نظر آماری داشتند. پژوهشگران نتایج به‌دست‌آمده را به وابستگی نزدیک بین عوامل عاطفی فوق‌الذکر و مولفه‌های فرعی مصونیت معلم نسبت دادند. نتایج ممکن است به توسعه دهندگان دوره های آموزشی معلمان کمک کند تا دوره های آموزش معلمان قبل از خدمت و ضمن خدمت را در زمینه های زبان خارجی اصلاح کنند.
 










 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Scrutinizing the Affective Predictors of Teacher Immunity in Foreign Language Classroom
چکیده انگلیسی مقاله This study tried to specify the extent to which Iranian EFL instructors’ teacher immunity was influenced by their affective factors. To this end, first, the researchers selected 129 (61 male & 68 female) EFL teachers from among the teachers at diverse language institutes, high schools, and universities in Urmia as the participants of the study. Second, they used an emotional intelligence questionnaire, a personality scale, and a teacher immunity questionnaire in order to determine the participants’ emotional intelligence, personality traits, and teacher immunity, respectively, during a three-week period of time. The results of the study accentuated that the participants’ emotional intelligence, along with their neuroticism, openness to experience, and conscientiousness personality traits made unique contributions to explaining their teacher immunity in descending order of statistical significance. The researchers ascribed the obtained results to the close affinity between the aforementioned affective factors and the sub-components of teacher immunity. The results may assist the teacher education course developers to overhaul the pre-service and in-service teacher education courses in foreign language contexts.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Affective Factors,Emotional intelligence,personality traits,Teacher Immunity

نویسندگان مقاله Leila Dobakhti |
Associate Professor, Tabriz Islamic Art University, Tabriz, Iran

Mohammad Zohrabi |
Department of English, Faculty of English Language and Literature, University of Tabriz, Tabriz, Iran

Sevda Masoudi |
Department of English, Faculty of English Language and Literature, University of Tabriz, Tabriz, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_148550_fd3a5aed3f20a86e9ee7ec0524ae0aa6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات