این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۸۹-۱۱۷

عنوان فارسی بررسی تأثیر بازخورد غیرمستقیم و مستقیم نوشتاری غیرمتمرکز بر دانش ضمنی و صریح گرامر دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله اگرچه تحقیقات زیادی در مورد جنبه های مختلف دانش ضمنی و صریح انجام شده است، تحقیقات بسیار کمی بررسی کرده اند که چگونه بازخورد اصلاحی نوشتاری (WCF) بر روی دانش دستوری ضمنی و صریح کار می کند. با الهام از این شکاف، هدف مطالعه حاضر بررسی این موضوع بود که آیا انواع مستقیم و غیرمستقیم بدون تمرکز WCF می‌تواند منجر به افزایش دستاوردهای یادگیری از نظر دانش دستوری ضمنی و صریح شود یا خیر. برای این منظور، 90 شرکت‌کننده از یک مجموعه آماری متشکل از 380 زبان‌آموز زبان انگلیسی در هفت مؤسسه خصوصی زبان انگلیسی انتخاب شدند تا از طریق تکنیک تطبیق تصادفی در دو گروه درمانی و یک گروه کنترل قرار گرفتند تا درمان مورد نظر را دریافت کنند. با استفاده از تکنیک های آماری MANCOVA و ANCOVA یک طرفه، داده های مربوط به دو گروه درمان و یک گروه کنترل جمع آوری شد. نتایج نشان داد که هر دو نوع WCF غیرمتمرکز مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند دانش گرامری ضمنی و صریح دانش‌آموزان را افزایش دهند. نتایج همچنین نشان داد که اگرچه هر دو بازخورد نوشتاری عملکرد یادگیرندگان را تقریباً به طور مساوی بهبود بخشیدند، نوع مستقیم WCF کمی مؤثرتر بود. این مطالعه با مفاهیمی برای معلمان در مورد استفاده آنها از انواع مناسب تصحیح خطای نوشتاری به پایان می رسد.
 


کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Exploring the Impact of Unfocused Indirect and Direct Written Feedback on Iranian EFL Students' Implicit and Explicit Knowledge of Grammar
چکیده انگلیسی مقاله Although a great deal of research has been conducted on various aspects of implicit and explicit knowledge, very few research have examined how written corrective feedback (WCF) works on implicit and explicit grammatical knowledge. Inspired by this gap, the aim of the present study was to investigate whether the direct and indirect unfocused kinds of WCF can lead to an increase in the learning gains in terms of implicit and explicit grammatical knowledge. To that end, 90 participants selected from a statistical pool of 380 EFL learners in seven private English language institutes were assigned into two treatment groups and one control group via random matching technique to receive the intended treatment. Using MANCOVA and one-way ANCOVA statistical techniques, data related to two treatment groups and one control group were collected. The results showed that both types of direct and indirect unfocused WCF could increase the students’ implicit and explicit grammatical knowledge. The results also suggested that although both written feedbacks improved the learners' performance almost equally, the direct type of WCF was slightly more effective. The study concludes with implications for teachers regarding their use of appropriate types of written error correction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Implicit Knowledge,Explicit knowledge,Unfocused Direct WCF,Unfocused Indirect WCF

نویسندگان مقاله Mohammadreza Negahi |
Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran

Zohre G. Shooshtari |
Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran

Sedigheh Vahdat |
Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_148707_3b828675fd097d50c67e1eedf41b17aa.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات