این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۹-۱۳۹

عنوان فارسی تأثیر یادگیری ترکیبی بر پیشرفت دانش‌آموزان عراقی در دوره‌های ادبیات انگلیسی و نگرش آنها نسبت به آن
چکیده فارسی مقاله با ظهور تکنولوژی، یادگیری ترکیبی (همچنین به عنوان یادگیری ترکیبی شناخته می شود)، به عنوان یک رویکرد به یادگیری به ویژگی مشترک آموزش در سراسر جهان تبدیل شده است. با توجه به اهمیت نگرش فراگیران نسبت به محیط های یادگیری، در این پژوهش سعی شد تأثیر الگوی یادگیری ترکیبی بر پیشرفت دانش آموزان عراقی در دوره ادبیات انگلیسی و نیز نگرش آنها نسبت به یادگیری ترکیبی بررسی شود. در انجام این کار، تعداد کل 50 شرکت کننده در مقطع کارشناسی ادبیات انگلیسی در این مطالعه شرکت کردند. شرکت کنندگان پس از تایید همگنی آنها با استفاده از آزمون تعیین محل آکسفورد تحت یک پیش آزمون و یک پس آزمون قرار گرفتند. در مرحله بعد، با دانش آموزان مصاحبه شد تا به محققین کمک شود تا درک عمیق تری از دیدگاه یادگیرندگان در مورد یادگیری ترکیبی به دست آورند. نتایج تحلیل اندازه‌گیری‌های مکرر نشان داد که یادگیری ترکیبی می‌تواند دانش ادبی زبان‌آموزان زبان انگلیسی را به‌ویژه در ژانرهای داستان کوتاه و درام بهبود بخشد. علاوه بر این، مشخص شد که فراگیران نگرش مثبتی نسبت به این روش یادگیری دارند، زیرا آنها آن را شکل جدیدی از یادگیری می‌دانستند که می‌تواند انگیزه آنها را افزایش دهد، مشارکت آنها را بهبود بخشد و فرصتی برای یادگیرنده‌های خودمختار فراهم کند. این یافته ها مورد بحث قرار گرفته و نتایج به دست آمده از نتایج ارائه شده است.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Blended Learning on Iraqi Students' Achievement in English Literature Courses and Their Attitudes towards It
چکیده انگلیسی مقاله With the advent of technology, blended learning (also known as hybrid learning), as an approach to learning has become a common feature of education across the world. Considering the importance of learners' attitudes toward learning environments, in this study, an attempt was made to investigate the impact of the blended learning model on Iraqi students' achievement in an English literature course as well as their attitudes toward blended learning. In doing so, a total number of 50 English Literature BA participants took part in the study. The participants were subjected to a pre-test and a post-test after their homogeneity was confirmed using the Oxford Placement Test. In the next step, the students were interviewed to help the researchers gain a deeper understanding of the learners' perspectives on blended learning. The results of the repeated measures analysis suggested that blended learning could improve EFL learners' literary knowledge, especially in the genres of short fiction and drama. Moreover, it was found that the learners had a positive attitude toward this learning method since they considered it a new form of learning that could heighten their motivation, improve their participation, and provide the chance to be autonomous learners. These findings are discussed and conclusions obtained from the results are put forward.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Attitude,blended learning,Iraqi EFL learners,literary genres,Motivation

نویسندگان مقاله Shahad Qays |
Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Isfahan, Iran

Saeed Ketabi |
Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Isfahan, Iran

Hossein Pirnajmuddin |
Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Isfahan, Iran

Zahra Amirian |
Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Isfahan, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_149211_23f736a15ce76aebfee81e3ff5230bd7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات