این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۴۱-۱۶۶

عنوان فارسی انعکاس مشارکتی از طریق وبلاگ ها: الگوهای گفتمانی و نظرات معلمان پیش از خدمت EFL ایرانی
چکیده فارسی مقاله علیرغم اهمیت نوشتن مجلات یادآوری و بازتاب انتقادی برای معلمان پیش از خدمت، تعداد زیادی از مجلات یادآوری و بازتاب نوشته شده توسط آنها توصیفی و حداقلی هستند. با توجه به این مشکل، هدف مطالعه حاضر دو مورد بود: 1) تجزیه و تحلیل الگوهای گفتمانی معلمان پیش خدمت «بازتاب مشارکتی از طریق ادمودو، 2) برای بررسی اینکه آیا می تواند نوشتار تأملی آنها را از توصیفی به انتقادی بهبود بخشد. برای این منظور، در مجموع چهل و سه معلم پیش خدمت در مطالعه شرکت کردند. سپس از شرکت کنندگان خواسته شد تا نظرات خود را در مورد عملکرد تدریس همکلاسی های خود در Edmodo به طور مشترک بنویسند. برای بررسی بهبود آنها، الگوهای گفتمانی نوشته های بازتابی آنها با استفاده از چارچوب پریلا و همکاران (2015) تجزیه و تحلیل شد. برای جلب نظر معلمان پیش خدمات زبان انگلیسی در مورد بازتاب مشارکتی از طریق Edmodo، پرسشنامه ای به شرکت کنندگان اختصاص داده شد و مصاحبه ای برای روشن کردن نظرات آنها تنظیم شد. نتایج نشان داد که برخی از الگوهای گفتمانی نگارش تأملی انتقادی در مجلات یادآوری و تأمل معلمان پیش از خدمت پدیدار شده است. تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها و مصاحبه همچنین نشان داد که اکثر شرکت کنندگان موافق بودند که ادمودو سهم مثبتی در مهارت بازتابی انتقادی آنها داشته است. یافته‌ها پیامدهایی برای دوره‌های عملی EFL دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Collaborative Reflection Through Blogs: Discoursal Patterns and Iranian EFL Pre-service Teachers' Comments
چکیده انگلیسی مقاله Despite the significance of writing critical recall and reflection journals for pre service teachers, a multitude number of recall and reflection journals written by them are descriptive and minimalistic. In view of this problem, the aim of current study was twofold: 1) to analyze discoursal patterns of pre service teachers ‘collaborative reflection via Edmodo, 2) to examine if it can improve their reflective writing from descriptive to critical. To this end, a total of forty-three pre service teachers participated in the study. The participants were then required to write their reflections on their classmates' teaching performances in Edmodo collaboratively. To examine their improvement, the discoursal patterns of their reflective writings were analyzed using Prilla et al.'s (2015) framework. To elicit EFL pre service teachers' comments on collaborative reflection via Edmodo, a questionnaire was assigned to the participants, and an interview was set up to shed more light on their comments. The results indicated that some discoursal patterns of critical reflective writing had emerged in pre service teachers' recall and reflection journals. The analysis of the questionnaires and the interview also revealed that the majority of the participants agreed that Edmodo had had positive contribution to their critical reflective skill. The findings have implications for EFL practicum courses.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Collaborative Reflection,Critical Reflection,Discoursal Patterns,Edmodo,Writing Recall and Reflection Journals

نویسندگان مقاله Katayoon Afzali |
Department of English, Sheikhbahaee University

Sara Salehi |
Department of English, Sheikhbahaee University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_149558_140dfea14cee00beb1513fa95d0e5342.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات