این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۶۷-۲۰۱

عنوان فارسی رفع عدم استفاده از لغزش کد در نگارش آکادمیک زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی: مقایسه ای مبتنی بر پیکره از سه رویکرد آموزشی
چکیده فارسی مقاله با توجه به اهمیت واژگان کد فراگفتمانی در برقراری تعامل نویسنده و خواننده و ضرورت آموزش این نشانگرها بر اساس ژانر مورد علاقه، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تطبیقی ​​سه رویکرد آموزشی بر رفع کم‌استفاده از لغزش‌های کد در ایران انجام شد. مقاله توضیحی زبان انگلیسی متوسط ​​به عنوان یک زبان خارجی برای زبان آموزان. شصت زبان‌آموز ایرانی با استفاده ناکافی از واژه‌نامه کد در مجموعه ایرانی زبان‌آموزان انگلیسی، با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و به‌طور تصادفی در چهار گروه رویکرد تولیدمحور، آگاهی ژانر، یادگیری مبتنی بر داده و کنترل قرار گرفتند. پس از مرحله درمان، سه مقاله توضیحی 250 کلمه ای به گروه ها اختصاص داده شد. چهار مجموعه یادگیرنده از مقالات توضیحی فراگیران گردآوری شد. مقایسه‌های آماری بدنه‌ها با همتایان خود در مرحله پیش‌درمان، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در فراوانی استفاده از براق‌کننده‌های کد در رویکرد تولیدمحور و گروه‌های یادگیری مبتنی بر داده، اما نه در گروه‌های آگاهی از ژانر و گروه‌های کنترل، نشان داد. علاوه بر این، فراگیران در گروه رویکرد تولیدمحور از فراگیران گروه یادگیری مبتنی بر داده بهتر عمل کردند. پیامدهای نتایج، از جمله استفاده بالقوه از رویکرد تولیدمحور در زمینه EFL ایرانی برای آموزش سایر انواع فراگفتمان، به‌ویژه، و آموزش آکادمیک انگلیسی در کل، در نظر گرفته شده‌اند.
 


کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Fixing the Underuse of Code Glosses in Iranian EFL Learners' Academic Writing: A Corpus-based Comparison of Three Pedagogical Approaches
چکیده انگلیسی مقاله In light of the importance of metadiscursive code glosses in establishing writer-reader interactions and the necessity of teaching these markers according to the genre of interest, this study aimed to evaluate the comparative effect of three instructional approaches on fixing the underuse of code glosses in Iranian intermediate English as a foreign language learners' expository essay. Sixty Iranian EFL learners with underuse of code glosses in the Iranian Corpus of Learner English were recruited through a purposive sampling procedure and randomly assigned to four groups: production-oriented approach, genre awareness, data-driven learning, and control. After the treatment phase, three 250-word expository essays were assigned to groups. Four learner corpora were compiled from the learners’ expository essays. Statistical comparisons of the corpora with their counterparts from the pre-treatment phase suggested significant improvements in the frequency of the use of code glosses in the production-oriented approach and data-driven learning groups but not in the genre awareness and control groups. Moreover, learners in the production-oriented approach group outperformed those in the data-driven learning group. Implications of the results, including the potential use of the production-oriented approach in the Iranian EFL context for the instruction of other metadiscourse types, in particular, and academic English instruction at large, have been considered. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Code Glosses,Data-driven Learning,Expository Essays,Genre-based Approach,Production-oriented Approach

نویسندگان مقاله Hossein Khazaee |
Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Parviz Maftoon |
Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Parviz Birjandi |
Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Ghafour Rezaie Golandouz |
Department of English, Garmsar Branch, Islamic Azad University, Garmsar, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_150320_3ef9d26f04caa738dc4d0729aa514ed9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات