این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۲۳۵-۲۵۹

عنوان فارسی بررسی شیوه های آموزش و ارزشیابی یادگیرنده محور در برنامه تربیت معلم در دانشگاه های ایران: بررسی نگرش معلمان و دانشجویان
چکیده فارسی مقاله رویکردهای جهانی شده برای آموزش در حال توسعه هستند، ایده تغییرات آموزشی را به اطلاع می‌رسانند، فعالیت‌های آموزشی فعلی را بهبود می‌بخشند، و تغییر پارادایم در تدریس به سمت آموزش یادگیرنده‌محور را در نظر می‌گیرند. اگرچه این پارادایم جدید تدریس مدت‌هاست به آموزش زبان ارائه شده است، اما اعتقاد بر این است که توجه کمی به اجرای آن در زمینه EFL ایرانی شده است. پژوهش حاضر تلاشی است برای نشان دادن میزان مطابقت رویه‌های ارزشیابی با آموزش یادگیرنده محور در رابطه با نگرش‌های مربیان و دانشجویان ایرانی TEFL. برای این منظور، نمونه ای متشکل از 378 دانشجوی تربیت معلم و 196 مربی بر اساس نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مقیاس‌های معتبر و قابل اعتماد ارزیابی اجرای آموزش و پرورش یادگیرنده‌محور جمع‌آوری شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای و نمونه های مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که بر اساس نگرش دانشجویان و معلمان، رویه‌های ارزشیابی با آموزش یادگیرنده محور در برنامه تربیت معلم در دانشگاه‌های ایران مطابقت ندارد. بنابراین، نتیجه‌گیری می‌شود که روش‌های ارزیابی مربوط به آموزش یادگیرنده محور هنوز از استانداردهای آموزش یادگیرنده محور عقب هستند. نتایج بینش هایی را در مورد توجه به پارادایم جدید آموزش در تدریس برای ارتقای دوره های تربیت معلم ارائه می دهد. علاوه بر این، آنها می توانند برای توسعه دهندگان مواد و برنامه ریزان برنامه درسی مفید باشند.
 


کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Examining Learner-centred Pedagogy and Assessment Practices in Teacher Training Program at Universities of Iran: Investigating Teachers' and Students' Attitudes
چکیده انگلیسی مقاله Globalized approaches to teaching are developing in extent, notifying the idea for educational alterations, improving present teaching activities, and considering the paradigm shift in teaching towards learner-centered pedagogy.  Although this new paradigm of teaching has long been presented to language teaching, it is believed that scarce attention has been given to its implementation in Iranian EFL context. The present investigation is an attempt to reveal the extent to which assessment procedures correspond to learner-centered pedagogy regarding Iranian TEFL instructors’ and students’ attitudes. To this end, a sample of 378 teacher training students, and 196 instructors were selected based on convenience sampling. Data were gathered through the validated and reliable scales of assessing learner-centered pedagogy implementation. The collected data were analysed using one-sample and independent samples t-tests. The results of the analysis demonstrated that according to the students’ and teachers' attitudes, assessment procedures do not correspond to learner-centered pedagogy in teacher training program at universities of Iran. Therefore, it is concluded that assessment procedures relating to learner-centered pedagogy are still behind the standards of learner-centered pedagogy. The results provide insights into considering the new paradigm of education in teaching to promote teacher training courses. Besides, they can be useful for material developers, and syllabus planners.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Assessment,Learner-Centred Pedagogy,Teacher Training,TEFL

نویسندگان مقاله Samaneh Zolfaghari |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Hamid Ashraf |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Hossein Khodabakhshzadeh |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Gholomreza Zareian |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_151498_9dd19e6da859d73a2441019634b22077.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات