این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۲۸۵-۳۰۹

عنوان فارسی دیدگاه آسیب‌شناختی به مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی: چالش‌ها، نگرش‌ها و استراتژی‌ها
چکیده فارسی مقاله مهارت نوشتن همیشه پاشنه آشیل دانش آموزان در هنگام یادگیری یک زبان خارجی بوده است. زمان و انرژی زیادی از زبان آموزان و همچنین معلمان می گیرد تا چالش های فراگیران را کشف کنند و راه حل های قابل اجرا برای آنها پیشنهاد کنند. این مطالعه با هدف بررسی مشکلات، استراتژی‌ها و نگرش‌های زبان‌آموزان زبان انگلیسی و بررسی زمینه‌های دشواری نوشتاری در عملکرد نوشتاری آنها انجام می‌شود. برای این منظور، یک پرسشنامه بسته و یک مصاحبه با 31 زبان آموز زبان انگلیسی پیش تا متوسط ​​از دو کلاس دست نخورده که علاقه مند به بهبود توانایی های نوشتاری عمومی خود بودند، اجرا شد. همچنین یک تکلیف نوشتاری برای شناسایی مناطق دشوار در عمل داده شد. نتایج تحلیل فراوانی نشان داد که عمده‌ترین حوزه‌های دشواری دانش‌آموزان، انسجام و توسعه موضوع است. علاوه بر این، راهبردها و رفتارهای مکرر دانش‌آموزان طوفان فکری، ویرایش و تجدید نظر است و از نظر نگرش، به اتفاق آرا نوشتن را یک مهارت نسبتاً دشوار می‌دانند. پیامدها و توصیه های ساده برای یادگیرندگان و معلمان در پایان برشمرده شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Pathological Perspective into the EFL Learners' Writing Skill: Challenges, Attitudes, and Strategies
چکیده انگلیسی مقاله Writing skill has always been the Achille Heel of the students when learning a foreign language. It takes so much time and energy of the learners as well as teachers to unearth the challenges of the learners and propose applicable solutions for them. This study aims to explore the EFL learners’ writing difficulties, strategies, and attitudes and examine the areas of writing difficulty in their writing performance. To this end, a close-ended questionnaire and an interview were administered to 31 pre- to upper-intermediate EFL learners from two intact classes who were interested in improving their general writing abilities. A writing task was also given to identify the areas of difficulty in practice. The results of frequency analysis revealed that the students’ major areas of difficulty were cohesion and coherence and topic development. Furthermore, the students’ frequent strategies and behaviors are brainstorming, editing and revising, and, in terms of attitude, they unanimously consider writing a rather difficult skill. The implications and down-to-earth recommendations for the learners and teachers are enumerated at the end.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله writing difficulties,Strategies,attitudes,Writing

نویسندگان مقاله Mojtaba Mohammadi |
ELT Department, West Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Maryam Zarrabi |
English Department, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_153078_94e0ca1c9d8a20f58a43be8fe2ff66f7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات