این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۲۷-۵۹
عنوان فارسی
رویکردی تلفیقی به تجزیه و تحلیل شناسایی نیازهای زبان انگلیسی دانشجویان مقطع کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی و نحوه پاسخگویی به آن
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه به بررسی درک کتابداران ضمن خدمت، اساتید و دانشجویان علوم کتابداری و اطلاع رسانی در مورد نیازهای زبان انگلیسی کتابداران و دانشجویان میپردازد. از طریق 60 مصاحبه نیمه ساختاریافته در مرحله اول محقق توانست نیازهای انگلیسی کتابداران، اساتید و دانشجویان را درک کند. نتایج مرحله اول منجر به تهیه پرسشنامه ای شد که میان 198 دانشجوی کارشناسی LIS در دانشگاههای تهران توزیع شد تا مشخص شود آیا نیازهای شناسایی شده از طریق برنامه های درسی پوشش داده شده است یا خیر. نتایج مصاحبه ها نشان داد که کتابداران برای موفقیت در حرفه خود به مهارتهای انگلیسی مانند صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن نیاز دارند. با این حال، داده های جمع آوری شده از پرسشنامه ها نشان داد که مهارت های مذکور کاملاً در برنامه درسی دانشجویان نادیده گرفته شده اند. با توجه به نتایج تحقیق، یک برنامه درسی مناسب باید شامل مفاهیم جدید در مورد زبان انگلیسی تخصصی و همچنین بخشهایی باشد که در آن بتوان چهار مهارت زبان انگلیسی را که نمونه هایی از آن شامل ارائه خدمات کتابخانه به زبان انگلیسی، نامه نگاری رسمی، ترجمه، نت برداری، خلاصه نویسی، کارکردن با بانکهای اطلاعاتی و جستجو در اینترنت می باشد را تمرین کرد. بیشتر دانشجویان تمایل داشتند که در کلاسهای زبان تخصصی انگلیسی صحبت کنند و عدم استفاده از مهارتهای زبان را مهمترین دلیل عدم کسب نتایج رضایت بخش در کلاسهای EAP عنوان کردند. مصاحبه با شرکت کنندگان منابع اطلاعاتی ارزشمندی است که میتواند به طراحان کتابهای درسی کمک کند تا تغییرات لازم را در کتابهای EAP ایجاد کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Triangulated Approach toward the Needs Assessment for English Language Course of Iranian Undergraduate Students of Library and Information Science
چکیده انگلیسی مقاله
This study investigated the perceptions of in-service librarians, EAP professors and Library and Information Science students about the English language needs to find why librarians cannot deliver appropriate English services. Through 60 semi-structured interviews, the researchers perceived the librarians, professors, and students' English needs. The results of the first phase led to development of a Library and Information Science needs questionnaire analysis, which was administered to 198 undergraduate students of Library and Information Science in universities located in Tehran to understand if the identified English needs were covered through the syllabus or not. The results of the interviews showed that librarians need such English skills as speaking, listening, reading and writing to be successful in their profession. Nonetheless, the data collected from the questionnaires revealed that practicing skills are totally neglected in the Library and Information Science syllabus. A proper syllabus should include the new concepts on specialized English and the sections intended for practicing the four skills such as offering library services in English, official letter writing, translation, note-taking, summary writing, working with the databases and searching the internet. Most students agreed completely to speak English in their classes, and they introduced not using the language skills as the most important reason for not getting satisfactory results in EAP classes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
English for Academic Purposes,library and information science,Librarians,Needs Analysis
نویسندگان مقاله
Esmaeel Ali Salimi |
Allameh Tabataba’i University
Niloofar Nourali |
Azad University, Central Tehran, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_137360_9a845b3252577308829c211319dca936.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات