این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۹۵-۱۲۶

عنوان فارسی آموزش ارزیابی پویا و راهبردهای میانجی‌گری میانجی‌گران دانشجوی زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله رویه‌های ارزیابی پویا (DA) مبتنی بر نظریه اجتماعی فرهنگی ذهن ویگوتسکی، ارزیابی و آموزش را در یک فعالیت واحد ادغام می‌کند. میانجیگری به عنوان مفهوم اصلی DA به عنوان کمک و بازخورد ارائه شده توسط میانجی به فراگیران در حین درگیر شدن در فرآیند ارزیابی تعریف می شود. این مطالعه با هدف پرداختن به تأثیر آموزش DA بر حرکات مدیتیشن میانجی‌های دانش‌آموز در رابطه با تکلیف دقت نوشتن در گروه‌های کوچک در کلاس درس زبان انگلیسی انجام شد. در این مطالعه از طرح مطالعه موردی چندگانه استفاده شد. پنج دانش‌آموز تحت آموزش DA قرار گرفتند که در طی آن توسط یک معلم میانجی در یک کلاس بزرگ DA قرار گرفتند و پس از آن زیربنای نظری اولیه DA و همچنین تمرین و بحث DA ساختگی قرار گرفتند. داده ها از طریق سوابق ویدئویی کارگاه های آموزشی DA و جلسات ارزیابی پویا گروهی جمع آوری شد. علاوه بر این، یادآوری تحریک‌شده برای کمک به میانجی‌های دانش‌آموزی برای تأمل در تعاملات مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از قسمت های مربوط به زبان استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که آموزش DA منجر به تغییرات کمی و کیفی در حرکات مدیتیشن میانجی‌های دانش‌آموز می‌شود، که مستلزم ادغام گروه کوچک DA به عنوان مکمل ضروری برای DA کلاس بزرگ و رویکردهای یادگیرنده محور برای تدریس و ارزشیابی در کلاس‌های درس زبان انگلیسی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Dynamic Assessment Training and Mediational Strategies of EFL Student Mediators
چکیده انگلیسی مقاله Grounded in Vygotsky's sociocultural theory of mind, dynamic assessment (DA) procedures integrate assessment and instruction into one unified activity. Mediation as the core concept of DA is defined as the assistance and the feedback offered by the mediator to the learners while engaging in the process of assessment. This study aimed at addressing the effect of DA training on the meditational moves of student mediators regarding a writing accuracy task in small groups in an EFL classroom. A multiple case study design was used in this study. Five students underwent DA training during which they were exposed to a large classroom DA by a teacher mediator followed by basic theoretical underpinnings of DA as well as mock DA practice and discussion. Data were collected though video records of DA training workshops and Group Dynamic Assessment sessions. Additionally, stimulated recall was used to help student mediators reflect on the interactions. Language-related episodes were used for data analysis. The findings showed that DA training resulted in qualitative and quantitative changes in the meditational moves of student mediators, which calls for incorporating of small group DA as an essential complementary to large classroom DA and learner-centered approaches to teaching and assessment in the EFL classrooms.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله DA training,GDA,Mediational moves,writing accuracy

نویسندگان مقاله Saman Ebadi |
Razi University, Kermanshah

Soroor Ashtarian |
Razi University, Kermanshah, Iran

Nouroddin Yousefi |
Razi University, Kermanshah, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_140223_0cfd6dc28270952fdfbe050bde1b4cc4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات