این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۵۵-۱۷۱
عنوان فارسی
نظرات زبان شناختی دستنوشته های محققین پزشکی ایران: بررسی دلایل خطاهای زبانی
چکیده فارسی مقاله
مقالات ارسال شده به مجلات ISI-Indexed نظرات مختلفی از داوران همتا دریافت می کنند. این مطالعه به تجزیه و تحلیل تاریخچه متن و همچنین نظرات داوران همتا در مورد 20 مقاله نوشته شده توسط محققین پزشکی ایرانی که در مجلات نمایه شده ISI منتشر شده است می پردازد. این مطالعه با استفاده از طبقهبندی نظرات زبانشناختی مونگرا و وبر (2010)، با هدف بررسی میزان و انواع نظرات زبانشناختی ارائهشده توسط داوران همتا بر روی این دستنوشتهها انجام شد. همچنین تلاش شد تا از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته دلایل مشکلات زبانی آنها درک شود. نتایج نشان داد که نظرات زبانی کمتری در مقایسه با نظرات محتوایی روی این دست نوشته ها انجام شده است. علاوه بر این، دسته بندی مونگرا و وبر (2010) از نظرات زبانی برای پوشش همه نظرات زبانی در مجموعه ما یافت نشد و یک دسته اضافی برای دسته بندی بهتر موضوعات زبانی استفاده شد. تلاش های شخصی برای ارتقای دانش زبان انگلیسی، حضور در کلاس های مختلف زبان انگلیسی، مشارکت در شبکه های تحقیقاتی دانشگاهی و مهمتر از همه، استفاده گسترده از زبان انگلیسی در برنامه های درسی دانشگاهی محققان از جمله دلایل اساسی محققان برای توسعه دانش انگلیسی خود هستند. مفاهیم برگزاری دوره های انگلیسی برای مقاصد آکادمیک برای محققان پزشکی نیز مورد بحث قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Linguistic Comments on Iranian Medical Researchers' Manuscripts: Exploring the Reasons for Linguistic Errors
چکیده انگلیسی مقاله
The articles submitted to ISI-Indexed journals receive various comments from peer reviewers. This study analyzes the text histories as well as peer reviewers' comments on 20 articles written by Iranian medical researchers published in ISI-indexed journals. Using Mungra and Webber's (2010) categorization of linguistic comments, this study aimed to investigate the amount and types of linguistic comments made by peer reviewers on these manuscripts. There was also an attempt to understand the reasons behind their linguistic problems through semi-structured interviews. The results revealed that fewer linguistic comments as compared to content comments are made on these manuscripts. Moreover, Mungra and Webber's (2010) categorization of linguistic comments was not found to cover all linguistic comments in our corpus and an additional category was used to make better categorization of linguistic issues. Personal attempts to improve the knowledge of English, attendance in various English classes, participation in academic research networks and, above all, extended use of English in researchers' university curricula are among the basic reasons for the researchers to develop their knowledge of English. Implications for holding English for Academic Purposes courses for medical researchers are also discussed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Peer Reviewer,Linguistic Comments,Medical,English for Academic Purposes,ISI-Indexed Journals
نویسندگان مقاله
Nasrin Shokrpour |
Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran
Amir Yousef Farahmandi |
Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran
Najmeh Kheradparvar |
Razi University of Kermanshah, Kermanshah, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_141841_5202ac545b772397a0863acc4a2d4d7b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات