این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۷۳-۲۰۰

عنوان فارسی بررسی تاثیر بازخورد دیداری- شنیداری روی اهمال کاری در نگارش دانشجویان پزشکی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش جهت بررسی تاثیر بازخورد دیداری شنیداری روی اهمال کاری در نگارش دانشجویان پزشکی صورت گرفته است.نوع این تحقیق کمی بوده و محققان از 50 دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیرازکه در آن زمان درس نگارش انگلیسی را داشتند، در دو گروه مجزا شامل 25 دانشجو در هر گروه استفاده کردند. جهت جمع آوری اطلاعات ازروش بازخورد دیداری شنیداری و پرسشنامه اهمال کاری استفاده شد. داده ها به صورت توصیفی و استنتاجی آنالیز گردید. براساس نتایج به دست آمده، دادن بازخورد در نگارش به دانشجویان پزشکی به طور کلی باعث کاهش اهمال کاری در هر دو گروه شد، اما میزان این کاهش در گروهی که بازخورد دیداری شنیداری دریافت کردند، بسیار موثرترو چشمگیرتردر مقایسه با گروه دیگر بود. این پژوهش میتواند به معلمان در به کار گیری روشهای جدید و نوآورانه در تدریس جهت بهبود عملکرد دانشجویان و مشارکت فعال آنها در نگارش کمک شایانی کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Audio-visual Feedback on Academic Writing Task Procrastination
چکیده انگلیسی مقاله This research was conducted to investigate whether audio-visual feedback affects the medical students' procrastination in writing. This is a quantitative experimental study investigating 50 medical students studying at Shiraz University of Medical Sciences in the 2019-2020 fall semester who had taken an English compulsory writing course. They were assigned into two academic writing classes. Each group consisted of 25 male and female students. To collect data, the researchers applied the Procrastination Assessment Scale for Students. The items were scored on a five-point Likert scale ranging from 1 (never procrastinate) to 5 (always procrastinate). Descriptive and inferential statistics were applied to analyze the data. Results revealed that procrastination was decreased in both groups receiving audio-visual and traditional feedback, but providing audio-visual feedback was more effective in decreasing procrastination levels in writing of these students. This finding can help writing instructors develop innovative modes of instruction to improve the learners' performance and their active engagement in the writing process.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Traditional Feedback,Audio-visual Feedback,writing performance,academic procrastination

نویسندگان مقاله Sepideh Nourinezhad |
Department of English, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz

Ehsan Hadipourfard |
Department of English, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz

Mohammad Bavali |
Department of English, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_142155_5a3fc3dcc1d1a111be29edba02c89b91.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات