این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۲۰۱-۲۲۸
عنوان فارسی
رضایت مندی شغلی دبیران زیان انگلیسی در ایران: بررسی نقش جنسیت، سطح تحصیلات، تجربه تدریس و محل خدمت
چکیده فارسی مقاله
رضایت مندی شغلی معلمان یک عامل حیاتی در تحقق اهداف تعیین شده در یک سیستم آموزشی است. به نظر می رسد که عوامل مختلفی بر رضایت مندی شغلی معلمان تأثیر می گذارد. این مطالعه قصد دارد بررسی کند که آیا رضایت مندی دبیران زبان انگلیسی ایرانی تحت تأثیر عوامل جنسیت، سطح تحصیلات، تجربه تدریس و محل خدمت می باشد. به این منظور، با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای، نمونه ای شامل 440 دبیر زن و مرد زبان انگلیسی از استان های تهران، لرستان و مرکزی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای مورد نیاز، از شرکتکنندگان خواسته شد پرسشنامه رضایت مندی شغلی معلمان را همراه با اطلاعات فردی (به عنوان مثال، جنسیت، سطح تحصیلات، تجربه تدریس و محل خدمت) تکمیل کنند. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد. نتایج نشان داد که هیچ تفاوت آماری معنی داری بین شرکت کنندگان زن و مرد در مورد رضایت مندی شغلی آنها وجود ندارد. علاوه بر این، یافتهها نشان داد که شرکتکنندگان با سطوح تحصیلات عالی از رضایت مندی شغلی بالاتری برخوردار بودند. علاوه بر این، نتایج نشان داد که شرکتکنندگانی که تجربه تدریس بیشتری داشتند، احساس رضایت شغلی کمتری از شغل خود داشتند. همچنین، یافتهها نشان داد که شرکتکنندگان شاغل در استان تهران نسبت به معلمان شاغل در استانهای لرستان و مرکزی از رضایت مندی شغلی بالاتری برخوردار بودند. مطالعه با پیشنهاد برخی کاربردها برای ذینفعان آموزشی به پایان می رسد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Job Satisfaction of Iranian EFL Teachers: Exploring the Role of Gender, Education Level, Teaching Experience and Service Location
چکیده انگلیسی مقاله
Teacher's job satisfaction (JS) is a crucial factor making objectives realized in an education system. It is deemed that various factors affect teachers' JS. This study aims to investigate if Iranian EFL teachers' JS is affected by gender, education level, teaching experience, and service location factors. For this purpose, using a stratified sampling method, a sample, including 440 female and male EFL teachers were chosen from Tehran, Lorestan, and Markazi Provinces, Iran. To collect the required data, the participants were asked to complete a printed version of a Teachers' Job Satisfaction Survey along with items addressing their demographic information (e.g., gender, education level, teaching experience, and service location). An independent sample t-test and a one-way ANOVA were used to analyze the collected data. Results evidenced no statistically significant difference between the female and male participants regarding their JS. Additionally, the findings documented that the participants with higher education levels had higher job satisfaction. Moreover, the results turned out that the participants with more teaching experiences participants felt less gratified with their jobs. Likewise, the findings disclosed that the participants working in Tehran Province enjoyed higher JS than the teachers working in Lorestan and Markazi Provinces. The study ends with proposing some implications for educational stakeholders.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Job satisfaction, Gender,Education level, Teaching experience, Service Location, Iranian EFL teachers
نویسندگان مقاله
Afsheen Rezai |
University of Ayatollah Ozma Borujerdi, Borujerd City, Iran
Ehsan Namaziandost |
University of Applied Science and Technology (UAST), Khuzestan, Ahvaz, Iran
Fidel Çakmak |
Alanya Alaaddin Keykubat University, Antalya, Turkey
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_142825_d479ba7bbef0ee81c14a4dd3deff5b4b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات