این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۳۳۵-۳۶۳
عنوان فارسی
بازخورد اصلاحی در نوشتارآیلتس Task ۲: رسانه های مختلف بازخورد در فوکوس
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه ترکیبی، میزان بازخورد/گفتگو در رایتینگ تسک 2 آیلتس را بسته به رسانه بازخورد و اینکه حضور یا غیاب زبان آموزان بر میزان بازخورد/گفتگو تأثیر گذاشته است، مقایسه میکند. برای این منظور، چهار موقعیت نوشتن با استفاده از رسانه های بازخورد مختلف در نظر گرفته شد. هر جلسه شامل چهار جلسه برای آموزش و چهار جلسه برای ارائه بازخورد/گفتگوی اصلاحی به مقالات 41 داوطلب آیلتس است. دو کلاس از قلم و کاغذ برای نوشتن مقالات خود استفاده کردند، در حالی که دو کلاس دیگر از Microsoft Word استفاده کردند. انتظار می رفت هر مقاله بازخورد/گفتگو از مربیان در جلسات دو، چهار، شش و هشت به صورت همزمان یا ناهمزمان دریافت کند. محققان با جمع آوری 160 مقاله، 80 مقاله برای هر رسانه، از آزمون کای دو پیرسون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کردند. نتایج نشان داد که میزان بازخورد/گفتگو در آیلتس Writing Task 2 زمانی که از مایکروسافت ورد استفاده میشد با قلم و کاغذ و زمانی که فرآیند همزمان بود بهطور معنیداری متفاوت بود. علاوه بر این، برای بررسی درک مدرسان و داوطلبان آیلتس از رسانه های بازخورد/گفتگوی مورد استفاده، مصاحبه های نیمه ساختاریافته، گروه های متمرکز و مقالات تأملی از مدرسان گرفته شد، در حالی که داوطلبان آیلتس به دو گروه متمرکز دعوت شدند و همچنین از آنها خواسته شد تا در مورد تجربیات خود در طول دوره درمان، مقاله های تأملی بنویسید. مرحله کیفی مطالعه، به نوبه خود، ادراک مربیان و داوطلبان آیلتس را در مورد رسانه های بازخورد/گفتگو در رایتینگ تسک 2 آیلتس در حضور یا عدم حضور داوطلبان بررسی کرد. مضامین متعددی از دادهها در تجزیه و تحلیل کیفی پدیدار شد که نشان میدهد درک مدرسان و داوطلبان آیلتس زمانی که از رسانههای مختلف استفاده میشد، و زمانی که فرآیند به جای ناهمزمان همزمان بود، متفاوت بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Corrective Feedback/Talkback in IELTS Writing Task 2: Different Feedback and Talkback Media in Focus
چکیده انگلیسی مقاله
This mixed-methods study compares the amount of feedback/talkback in IELTS Writing Task 2 depending on feedback media and whether learners' presence or absence influenced the amount of feedback/talkback. To that end, four writing situations using different feedback media were considered; each including four sessions for instruction and four sessions for giving corrective feedback/talkback to the essays from 41 IELTS candidates. Two classes used pen and paper to write their essays, while two others used Microsoft Word. Each essay was expected to receive feedback/talkback from the instructors in sessions two, four, six, and eight either synchronously or asynchronously. Having collected 160 essays, eighty for each medium, the researchers used Pearson's chi-squared test for data analysis. The results revealed that the amount of feedback/talkback in IELTS Writing Task 2 was significantly different when Microsoft Word was used than pen-and-paper, and when the process was synchronous. Furthermore, to explore the instructors' and IELTS candidates’ perceptions of feedback/talkback media used, semi-structured interviews, focus groups and reflective essays were taken from the instructors, while the IELTS candidates were invited to two focus groups and were also urged to write reflective essays on their experiences during the course of the treatment. The qualitative phase of the study, in turn, explored the perceptions of the instructors and IELTS candidates about the feedback/talkback media in IELTS Writing Task 2 in the presence or absence of the candidates. Multiple themes emerged from the data in the qualitative analysis revealing that the perceptions of the instructors and IELTS candidates were different when different media were used, and when the process was synchronous rather than asynchronous.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
corrective feedback,Talkback,online media,Synchronous,Asynchronous
نویسندگان مقاله
Masood Monjezi |
Ahvaz Faculty of Petroleum, Petroleum University of Technology, Ahvaz, Iran
Amir Mashhadi |
Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_144325_2fffcefdbf771d5f5deaceefd5d0fbfa.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات