این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۲۹-۴۹
عنوان فارسی
اثر واسطه آموزش انتقادی مشارکتی بر تعامل و ایفای نقش در کلاس در فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی: مطالعه موردی فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی در زنان ایران
چکیده فارسی مقاله
با توجه به اهمیت آموزش انتقادی (CP) به عنوان عملکرد اموزشی تحول آفرین در توانمندسازی و قدرت بخشی به فراگیران ازنظر افزایش اظهار نظراتشان، هدف این مطالعه بررسی اثربخشی مداخله مشارکتی اموزش انتقادی در پیشرفت فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی در زنان ایرانی ازنظر افزایش اظهار نظر و مشارکت آنها در کلاس می باشد. فراگیران زن به عنوان جمعیت مطالعه انتخاب شدند، زیرا جنسیت یک مقوله اجتماعی است که در زمینه کلاس درس آموزش زبان انگلیسی بازسازی و مورد مذاکره قرار می گیرد و مستلزم اعمال قدرت است. با اتخاذ چارچوب نردبان مشارکت هارت (1992) این مطالعه موردی با استفاده از استراتژی های کیفی درهم آمیخته با مولفه های طراحی تجربی معروف به طرح آزمایش کیفی انجام شد. بر این اساس، تجربه ژرف پژوهانه گروه 15 نفره از شرکت کنندگان حین جلسات آموزش CP از طریق مصاحبه، مشاهده بدون شرکت کننده ساختاریافته و نشریه های وابسته به نحوه تفکر مورد ارزیابی واقع شد. یافته ها تاثیر مثبت و تحول آفرین CP را درعمل بر میزان مشارکت فراگیران زن در فعالیت های کلاس درس و لذت بردن از آنها را نشان داد. علاوه بر این،CP درعمل منجر به پیشرفت یادگیرندگان زن از نظر ایجاد نقش فعال در فرایند یادگیری انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران شد. با این حال پیشرفت، در حد قابل توجهی نبود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Impact of Participatory Critical Pedagogy Interventions on EFL Learners' Class Participation and Engagement: The Case Study of Female EFL Learners in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Given the significance of Critical Pedagogy (CP) as a transformative educational practice in empowering and enabling learners in terms of enhancing their voice, this study aimed to examine the effectiveness of participatory critical pedagogy intervention on the development of Iranian female EFL learners in terms of enhancing their voice and class participation. Female learners were selected as the population of the study as gender is a social category reconstructed and negotiated in ELT classroom context entailing the exercise of power. Adopting Hart's (1992)
Ladder of Participation
framework, this case study was conducted using qualitative strategies fused with the components of experimental design, known as the qualitative experiment design. Accordingly, the in-depth experience of a group of 15 participants during treatment sessions of CP were evaluated through interview, structured non-participant observation, and reflective journals. Findings pointed to the positive and transformative impact of CP in practice on female learners' engagement in and enjoyment of classroom activities in Iran. Moreover, CP in practice resulted in the development of female learners in terms of taking an active role in the process of learning EFL in Iran. However, the development was not statistically significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Critical Pedagogy,Engagement,Female EFL Learners,Participation,Participatory Critical Pedagogy
نویسندگان مقاله
Samira Mousavi |
Sheikhbahaee University, Isfahan, Iran
Saeed Ketabi |
, University of Isfahan
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_128965_996282c0ccd9e4605a03965783a83559.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات