این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۵۱-۷۶

عنوان فارسی استفاده زبان آموز از ارزیابی در روایت های شفاهی و مکتوب
چکیده فارسی مقاله این تحقیق در تلاش است تا انواع داستانگویی  زبان آموزان ایرانی با توجه به جنبه ارزیابی روایت در داستان های شفاهی و مکتوب آنها  بررسی کند. به همین منظور ،   125روایت شفاهی و نوشتاری که توسط زبان آموزان ایرانی گفته شد؛ استخراج شده است. پنجاه روایت در کلاس جمع آوری شد ،  مورد در مصاحبه استخراج شد و 50 داستان دیگر از طریق یک تمرین نوشتاری بدست آمد. برای بررسی دقیق داده های جمع آوری شده از تحلیل کیفی استفاده شد. برای مقایسه داستانهای شفاهی و مکتوب از مدل ارزشیابی لباف استفاده شد. یافته های این مطالعه نشان داد که اختلاف بین داستان های نوشتاری و شفاهی به دلیل نحوه بیان ​​روایت است. با اینحال؛ هر دو نوع نحوه بیان داستان از نظر الگوی ارزیابی مشابه بودند. چنین بنظر میرسد که تفاوت بین داستان های روایت شده توسط زبان آموزان و روایت های انگلیسی زبانها بیشتر تحت تأثیر مهارت زبان انگلیسی در زبان آموزان است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی EFL Learner's Use of Evaluation in Oral and Written Narratives
چکیده انگلیسی مقاله This study was an attempt to discover the variation in lived narratives of Iranian EFL learners in terms of narrative evaluation in oral and written experienced stories. To this end, 125 oral and written narratives as told by Iranian EFL learners were elicited. Fifty narratives were collected in the classroom, 25 were extracted on the interview, and the other 50 were elicited through a written task. Qualitative analysis was utilized to scrutinize the collected data. The study mostly relied on the Labovian model of evaluative categories to compare oral and written stories. The findings of the study indicated that the differences between the written and oral stories were due to the medium of narratives; both types of stories were similar in terms of evaluative pattern. It was reckoned that the differences between EFL stories and English native narratives were mostly affected by the participants' English language proficiency.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله EFL Narratives,Qualitative analysis,evaluation,Proficiency,Interview,stories

نویسندگان مقاله Hamid Allami |
Tarbiat Modares University, Tehran, Iran

Mohsen Ramezanian |
Ministry of Education


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_129078_a134c48cc36e19c14742a3bd2187d048.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات