این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۷۷-۱۰۶

عنوان فارسی کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیرات آن در مهارت نگارش و ترس از نوشتن به زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله مطالعه حاضر می کوشد تا استعاره های مفهومی لیکاف و جانسون (1980)  را در چارچوب نگارش شناختی فلاور و هیز (1980) در بوته آزمایش قرار  دهد.  اهداف اصلی تحقیق ارتقاء مهارت نگارش ، غلبه  بر ترس از نوشتن به زبان انگلیسی، و گذار از مدل سنتی نگارش به مدل شناختی با خلق کنش متقابل بین سیستم ادراکی نگارنده و تجارب طبیعی که سازه های بدنه متن را تشکیل می دهند می باشد. به منظور دست یابی به  اهداف تحقبق، در مجموع تعداد 120 داوطلب کارشناسی زبان انگلیسی با دامنه سنی 22 تا 35 سال در  مطالعه  حاضر مشارکت نمودند. داوطلبان ابتدا به دو گروه مساوی متشکل از زن و مرد تقسیم شدند و سپس در دوره های آموزشی ویژه تحت عناوین گروه شناختی و سنتی شرکت کردند. محققان سپس نتایج پس آزمون هردو گروه را  در مدل آماری تحلیل کواواریانس دوطرفه  مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان دادند که گروه شناختی در نمرات پس آزمون خود نسبت به گروه سنتی رشد چشمگیری داشته اند. یافته ها حاکی از کاهش معنا دار در ترس از نوشتن به زبان انگلیسی  در گروه شناختی و همچنین تغییر بنیادین در نحوه نگارش آنان ودست یابی به سبک نگارش نویسندگان چیره دست انگلیسی زبان می باشد. بکار گیری استعاره های مفهومی این امکان را فراهم می سازد تا معلمان بتوانند چکونگی خلق مفاهیم نو و ایده های اصیل  و همچنین نگارش ادبی را در اهداف آموزشی خود قرار دهند.  بنابراین به نظر می رسد که استعاره های مفهومی به عنوان ابزاری موثر در حل چالش های نگارش ، بویژه ترس از ضعف در توسعه ایده،  قابلیت و ارزش تدریس در دانشگاهها را داشته باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Implementation of Conceptual Metaphor as a Cognitive Solution to English Language Writing Challenges: The Effects on Writing Proficiency and Apprehension
چکیده انگلیسی مقاله This study examined conceptual metaphor theory lunched by Lakoff and Johnson (1980) within a cognitive writing framework proposed by Flower and Hayes (1980). The main objectives of the study were improving Iranian EFL learners' writing proficiency, reducing their apprehension of English language writing, and moving from the traditional model of writing to the cognitive one through establishing an interaction between the learner's conceptual system and the natural experiences that form the framework of a text. To do that, a total of 120 EFL Bachelor-of-Arts (BA) students whose age ranged from 22 to 35 volunteered to participate in the study. The participants were first divided into two equal groups and then took part in particular training programs entitled traditional and cognitive writing courses. Using a two-way ANCOVA, the researchers, then, compared and evaluated the posttest results of both groups. The results of analysis revealed that the cognitive group experienced a remarkable growth in their posttest scores compared to the traditional one. The results indicated a fundamental change in the writing style for the cognitive group, their success in moving towards native-like writing proficiency, and a significant reduction in their apprehension of writing in English language. Using conceptual metaphors in writing provides teachers with feedback to incorporate idea generation, meaning construction and rhetorical writing in the writing courses. Findings suggest that conceptual metaphors may be worthy of teaching at universities as an effective tool in solving writing challenges, in particular apprehension of weakness in idea development.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Process Approach,Cognitive Writing Model,Conceptual Metaphor Theory,Writing Apprehension

نویسندگان مقاله Ghasem Vadipoor |
Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran

Mohammad Bagher Shabani |
Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran

Rajab Esfandiari |
Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_131257_94eaf5b472b41d2adfd5ba38421ae0b6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات