این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۰۷-۱۳۵
عنوان فارسی
تاثیر میانجیگری کلامی بر پیشرفت ادراکی و عملکرد یک معلم با تجربه و دانشجویان در کلاس زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی اثر میانجیگری بر پیشرفت یک معلم با تجربه با استفاده از دیدگاه اجتماعی فرهنگی ویگاتسکی می باشد. همچنین اثر تغییر رفتاری معلم بر پیشرفت احساسی و عملکرد دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت. برای نیل به این هدف، یک معلم با تجربه با 15 سال سابقه ی تدریس که درس زبان انگلیسی عمومی را در یکی از دانشگاه های ایران تدریس میکرد انتخاب شد. برای بررسی عملکرد معلم و شناخت بهتر نقاط ضعف و قوتش، در پنج جلسه ی اول معلم فقط مورد مشاهده و بررسی قرار گرفت. همچنین برای بررسی احساسات و نظرات او در مورد تدریس، قبل از میانجیگری از او خواسته شد که به صورت شفاهی در مورد احساسات و فعالیتهایی که در تدریس انجام داده است صحبت کند. به دلیل آنکه اکثر روش های تدریس معلم بر اساس روش های قدیمی مثل ترجمه کردن بیش از حد و تدریس دستور زبان به شکل استنتاجی بودند، مداخله گر به صورت رو در رو بعد از جلسه ی پنجم تا جلسه ی بیستم مداخله و کمک خود را برای تغییر عملکرد و پیشرفت معلم ارائه داد. ارزیابی نتایج نشان داد که میانجیگری در پیشرفت معلم موثر بوده و موجب تغییر رفتار و روش معلم در تدریس شد. همچنین فعالیت بیشتر دانشجویان در کلاس به دلیل تغییر روش تدریس و پیشرفت معلم صورت گرفت. یافته های این مطالعه نکات و کاربردهای آموزشی ارزشمندی برای تربیت کننده های معلم و معلمانی که در جست و جوی پیشرفت شرکت کنند گان در محیط های مختلف تدریس هستند، در بر دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Dialogic Mediation on the Development of an Experienced Teacher and Learners' Conceptual Development and Actions in the L2 Classroom
چکیده انگلیسی مقاله
The study investigated the effect of mediation on the development of an experienced teacher using the Vygotskian sociocultural view of learning. The effects of the transformation of the teacher on the development of the learners' emotions and practices were investigated as well. To reach these ends, an experienced teacher with 15 years of experience teaching general English at one of the universities in Iran was selected. To observe the teacher's practices, she was first observed in the first five sessions. To analyze her feelings and attitudes towards teaching before the mediation, she was also asked to narrate orally what she had done and felt during her practices. As some of her practices were based on the traditional techniques like over-reliance on translation and deductive teaching of grammar, the mediator offered the mediations and hints in a face-to-face interaction after the fifth to the twentieth session to help the teacher reshape and recontextualize her practices. Analysis of the findings showed that the teacher could internalize some of the mediations like increasing the students' participation in the class activities. The study concludes with some pedagogical implications like paying attention to the emotions of teachers and learners in different teaching contexts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Experienced Teacher Learning,Mediation,Sociocultural Theory,teacher education
نویسندگان مقاله
Mehran Mohammadi Moghadam |
Shiraz University
Alireza Ahmadi |
Shiraz University
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_131557_f7688639616a763dbe35b55182fca423.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات