این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۳۷-۱۶۰

عنوان فارسی هویت حرفه‌ای معلمان زبان انگلیسی ایرانی و جهت‌گیری هدف آن‌ها
چکیده فارسی مقاله هویت حرفه ای معلمان به عنوان ویژگی در حال رشد و پویای معلمان تعریف شده که بر جنبه های اجتماعی و شخصی تأثیرگذار است. در مورد هویت حرفه ای معلم، هر دو بعد شخصی و حرفه ای معلم بودن و توانمندسازی او باید بررسی شود. نظریه دست یابی به هدف این است که افراد تمام تلاش خود را برای اهداف یادگیری، اهداف شیوه عمل و اهداف اجتناب از عملکرد انجام دهند. این مطالعه رابطه بین هویت حرفه ای معلمان زبان خارجی ایرانی و جهت گیری هدف آنها را بررسی کرد. برای این منظور، پرسشنامه های هویت حرفه ای و جهت گیری هدف از طریق پیوندهای فرم گوگل که بین 380 معلم مرد و زن زبان انگلیسی در گروه های تلگرامی و واتساپ که معلمان در آنها عضو بودند به اشتراک گذاشته شد و 371 نفر از آنها پرسشنامه ها را پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها ، از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد و نتایج نشان داد که بین هویت حرفه ای معلمان و جهت گیری هدف آن ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. برای بررسی قدرت پیش بینی کنندگی مقیاس های فرعی ، تاثیرِ تدریس شخصی دارای بالاترین قدرت پیش بینی برای هویت حرفه ای معلمان بود. این یافته ها ممکن است برای معلمان زبان خارجی که شاید از ابعاد مختلف هویت حرفه ای خود آگاه نباشند و اینکه چگونه می توانند با بررسی جهت گیری های هدف خود، عوامل تأثیرگذار را کنترل کرده و هویت حرفه ای شان را در حوزه های مختلف از طریق کاوش در جهت مندی هایشان گسترش دهند، مفید باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Iranian EFL Teachers' Professional Identity and Their Goal Orientation
چکیده انگلیسی مقاله Teachers' professional identity has been defined as a developing and dynamic characteristic of teachers affecting social and personal aspects. Regarding Teacher Professional Identity (TPI), both personal and the professional dimensions of being and empowering a teacher should be investigated. Achievement goal theory concerns that individuals do their best for learning, performance-approach, and performance-avoidance goals. This study investigated the relationship between Iranian EFL teachers' professional identity and their goal orientation. To this end, TPI and goal-orientation questionnaires were distributed via the google form links being shared among 380 male and female EFL teachers in Telegram and WhatsApp groups in which EFL teachers were the members, and 371 of them returned the questionnaires. To analyze the data, Pearson correlation and multiple regression were used and the results revealed that there was a positive and significant relationship between TPI and goal orientation (GO). To investigate the subscales' predictability power, personal teaching efficacy proved to have the highest predicting power for TPI. The findings may be fruitful for EFL teachers who may not be aware of different dimensions of their PI and how they can control the influencing factors and develop PI in different domains by exploring their orientations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Professional Identity,goal orientation,Personal Teaching Efficacy,Iranian EFL Teachers

نویسندگان مقاله Seyed Farzad Kalali Sani |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Khalil Motallebzadeh |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Hossein Khodabakhshzadeh |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran

Mitra Zeraatpisheh |
Department of English, Torbat-e Heydarieh Branch, Islamic Azad University, Torbat-e Heydarieh, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_132248_1180b1ea91a89e77f7cd1f2bd6323df1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات