این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۸۹-۲۱۴

عنوان فارسی افزایش مهارت درک مطلب زبان آموزان ایرانی به کمک ارزیابی پویا بر اساس تفکر انتقادی
چکیده فارسی مقاله مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر احتمالی ارزیابی پویای بر اساس تفکر انتقادی (CT-DA) بر عملکرد درک مطلب زبان آموزان انجام شد. 21 زبان آموز ایرانی که از نظر مهارت زبان ، درک مطلب و توانایی تفکر انتقادی همگن بودند ، در این مطالعه شرکت کردند. فراگیران به سه گروه CT-DA ، ارزیابی پویا (DA) و گروه کنترل تقسیم شدند. در حالی که فراگیران در CT-DA میانجیگری مملو از تفکر انتقادی را دریافت می کردند ، فراگیران در DA میانجیگری ارزیابی پویا را دریافت می کردند و فراگیران در گروه کنترل هیچ میانجیگری ای دریافت نمی کردند. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که گروه CT-DA و DA از گروه کنترل بهتر عمل می کنند. نتایج حاکی از تأثیر نوع میانجیگری است که از طریق روش ارزیابی پویا در افزایش میزان خواندن زبان آموزان ارائه شده است. علاوه بر این ، مقایسه نتایج ارزیابی پویا بر اساس تفکر انتقادی و ارزیابی پویا هیچ تفاوتی آماری نشان نداد( 05/>0(p، که نشان می دهد هر دو نوع میانجیگری به عنوان مثال CT-DA و DA تأثیر مشابهی بر پیشرفت درک خواندن زبان آموزان داشتند. پیشنهاداتی در جهت تحقیقات بیشتر در مورد ارزیابی پویا و تفکر انتقادی در پیشرفت زبان دوم / خارجی ارایه می گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Enhancing EFL Learners' Reading Comprehension Skill through Critical Thinking-Oriented Dynamic Assessment
چکیده انگلیسی مقاله This study aimed to explore the possible effect of critical thinking-oriented dynamic assessment (CT-DA) on learners' reading comprehension performances. 21 Iranian language learners, who were homogenized in terms of their language proficiency, reading comprehension and critical thinking abilities, participated in this study. Learners were divided into three groups of CT-DA (n=7), dynamic assessment (DA) (n=7) and Control group (n=7). While learners in CT-DA received mediation loaded with critical thinking, learners in DA received dynamic assessment mediation, and learners in the control group did not receive any mediation. A paired sample t-test, effect size and ANOVA were run. The results of analyses revealed that CT-DA and DA groups outperformed the control group. The results signified the efficacy of the type of mediation, which was presented through dynamic assessment procedure on enhancing the learners' reading achievement. Moreover, comparing the results of critical thinking-oriented dynamic assessment and dynamic assessment revealed no statistical difference (p >.05), which indicates that both types of mediations (i.e., CT-DA and DA) had a similar impact on the learners' reading achievement. The article concludes with suggestions for further research on dynamic assessment and critical thinking in second/foreign language development.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله critical thinking,Dynamic assessment,Mediation,Reading,ZPD

نویسندگان مقاله Mohsen Zare |
Ayatollah Amoli Branch, Islamic Azad University

Hamed Barjesteh |
Ayatollah Amoli Branch, Islamic Azad University,

Reza Biria |
Khorasgan Branch, Islamic Azad University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_133238_978346784f39ce63501678a1e16223a4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات