این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۲۱۵-۲۴۹
عنوان فارسی
تأثیرآموزش متمرکز بر فرم و آموزش متمرکز بر ساختار در اکتساب وجه التزامی فعل توسط زبان آموزان ایرانی سطح پیشرفته زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله
آموزش دستور زبان موضوعی بسیار مهم و بحث انگیز در یادگیری زبان خارجی است. مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیرآموزش متمرکز بر فرم و آموزش متمرکز بر ساختار در اکتساب وجه التزامی فعل توسط زبان آموزان ایرانی سطح پیشرفته زبان انگلیسی انجام شد. در همین راستا، 40 زبان آموز ایرانی سطح پیشرفته زبان انگلیسی که بین 16الی 20 سال سن داشتند، از یک موسسه زبان در شهر کرج، ایران انتخاب شدند. در ابتدا، آزمون مقدماتی زبان انگلیسی جهت اطمینان از هم سطح بودن زبان آموزان با توجه به مهارت زبان آنان اجرا شد. پیش از آغاز هرگونه آموزش، پیش آزمون با هدف سنجش میزان دانش شرکت کنندگان در خصوص وجه التزامی فعل اجرا گردید. سپس، محققان حاضر وجه التزامی فعل را در یک گروه بر اساس آموزش متمرکز بر فرم و در گروه دیگر بر اساس آموزش متمرکز بر ساختار تدریس نمودند. پس از پنج هفته آموزش، پس آزمون جهت بررسی تأثیر آموزش متمرکز بر فرم و آموزش متمرکز بر ساختار اجرا گردید. سپس، برای تحلیل داده ها و سنجش فرضیه های صفر این تحقیق، آزمونهای t زوجی،t مستقل، و من ویتنی یو مورد استفاده قرار گرفتند. بر اساس نتایج تحقیق حاضر، اگرچه آموزش متمرکز بر فرم و آموزش متمرکز بر ساختار هر دو در اکتساب وجه التزامی فعل توسط زبان آموزان ایرانی سطح پیشرفته زبان انگلیسی تاثیر مثبتی داشتند، عملکرد زبان آموزانی که آموزش متمرکز بر ساختار دریافت کرده بودند در پس آزمون به شکل معناداری بهتر بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Focus on Form and Focus on Forms Instruction on Grammar Acquisition of the Subjunctive by Iranian Advanced English as a Foreign Language Learners
چکیده انگلیسی مقاله
Grammar instruction is a crucial topic of debate in foreign language development. This study aimed at investigating the impact of focus on form (FonF) and focus on forms (FonFs) instruction on grammar acquisition of the subjunctive by Iranian advanced EFL learners. To this end, 40 Iranian advanced EFL learners were selected within the age range of 16-20 from a language school in Karaj, Iran. Initially, the Preliminary English Test was run to ensure that the students were homogenous with respect to their language proficiency. Before any treatment, a pretest was administered to determine the participants’ knowledge of the subjunctive. Afterwards, the researchers taught the subjunctive to one group through FonF instruction and the second group received FonFs instruction. After five weeks of instruction, the researchers administered a posttest to investigate the effectiveness of FonF and FonFs instruction. Then, paired samples statistics, the independent samples t-test, and Mann Whitney U test were run to test the null hypotheses. The findings revealed that although FonF and FonFs instruction have significant positive impacts on grammar acquisition of the subjunctive by Iranian advanced EFL learners, the students who were taught through FonFs instruction significantly outperformed the ones who received FonF instruction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Focus on Form,Focus on Forms,form-focused instruction,Teaching Grammar,The Subjunctive
نویسندگان مقاله
Shiva Azizpour |
Urmia University
Parviz Alavinia |
Urmia University
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_134368_d672fb4f26d8e64d6e08e89e5fac5c65.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات