این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۲۵۱-۲۸۰
عنوان فارسی
تأثیر بیان زبانی معلم- و زبانآموز-محور در پاسخ به بازخورد اصلاحی مستقیم بر صحت دستوری نگارش زبانآموزان انگلیسی در ایران
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با اتخاذ رویکردی مبتنی بر نظریه اجتماعی-فرهنگی به بررسی تأثیر بیان زبانی معلم- و زبانآموز-محور در پاسخ به بازخورد اصلاحی مستقیم بر صحت دستوری در فعالیت بازنگری یا ویرایش نگارش انشاء فراگیران زبان انگلیسی در ایران میپردازد. برای انجام تحقیق، 44 زبانآموز در سطح مبتدی بر اساس عملکردشان در آزمون تعیین سطح آکسفورد انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه بیان زبانی زبانآموز-محور، گروه بیان زبانی معلم-محور و گروه غیربیان زبانی قرار گرفتند. از زبانآموزان سه گروه درخواست شد تا یک انشاء بر اساس موضوع کتاب درسی خود به عنوان پیشآزمون بنویسند و سپس آن را به عنوان پسآزمون ویرایش کنند. در مدت چهارده جلسه دوره آموزش، بازخورد مستقیم در پاسخ به خطاهای نگارشی در اختیار زبانآموزان سه گروه قرار گرفت، با این تفاوت که از گروه بیان زبانی فراگیر-محور خواسته شد که درباره دلایل خطاهای خود بنویسند، در حالی که گروه بیان زبانی معلم-محور بازخورد اصلاحی کتبی از طریق معلم دریافت میکرد؛ گروه غیربیان زبانی، بدون فراهم کردن بیان زبانی، فقط بازخورد اصلاحی کتبی دریافت نمود. نتایج تحقیق با استفاده از تحلیل واریانس نشان داد که تفاوت معنیداری میان عملکرد گروه بیان زبانی فراگیر-محور و دو گروه دیگر در نمرات پسآزمون وجود دارد. در مقایسه، گروه بیان زبانی فراگیر-محور عملکرد موفقتری داشت. بنابراین، با توجه به یافتههای این تحقیق، بازخورد اصلاحی کتبی همراه با بیان زبانی کتبی تأثیر معنیداری در پیشرفت صحت دستوری انشای زبانآموزان دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Contribution of Teacher vs. Student Languaging in Response to Direct Corrective Feedback to Iranian EFL Learners' Writing Accuracy
چکیده انگلیسی مقاله
This study endeavored to investigate into teacher vs. student languaging in response to Written Corrective Feedback (WCF) and its effect on promoting writing accuracy. To this end, 45 pre-intermediate Iranian English learners were selected based on their performance on an Oxford Placement Test and were randomly assigned into the three groups of Student-Generated Languaging (SGL), Teacher-Generated languaging (TWCF), and Non-generated Languaging (NGL). The groups were invited to write a composition with the same topic based on the written prompts in their textbook as the pretest while they revised the composition on the final session as the posttest. During 14 sessions of treatment, each group was provided with direct WCF on the erroneous parts of their compositions differing from each other in that the SGL group was requested to language about the reasons behind the erroneous items; the TWCF group received direct languaging by the teacher while the NGL group received direct WCF without any languaging. The results of the ANOVA revealed that the SGWL group significantly outperformed the other two groups in writing accuracy on the posttest. It came to light that direct WCF followed by written languaging by the learners led to increased gains in English learners' writing accuracy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Teacher/Student Languaging,Sociocultural Theory,writing accuracy,written corrective feedback
نویسندگان مقاله
Mahmood Reza Moradian |
Lorestan University
Akram Ramezanzadeh |
Lorestan University
Neda Rostamian |
Lorestan University,
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_134980_89a3251e0d0eccfe40f7e85517d58d7b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات