این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۳۱۳-۳۴۴

عنوان فارسی امکان استفاده از شیوه آموزشی تاکید بر ساختار وظیفه محور در آموزش کنش گفتاری درخواست
چکیده فارسی مقاله "منظور شناسی بین زبانی آموخته" زیر مجموعه ای است از منظور شناسی بین زبانی که به بررسی چگونگی یادگیری جنبه های منظور شناسی زبان دوم در کلاس میپردازد. برای این مطالعه تعداد نود دانشجو در طول سه مقطع مطالعاتی پیش ازمون، پس ازمون و پس ازمون ثانویه شرکت کردند تا تاثیر اموزش بر یادگیری کنش گفتاری درخواست بررسی شود. روش نمونه گیری تصادفی برای انتخاب شرکت کنندگان و قرار دادن آنها در دو گروه آزمایش و کنترل مورد استفاده قرار گرفت. به منظور یافتن تاثیر شیوه آموزش بر تولید و درک کنش گفتاری درخواست، دو گروه آزمایش، دو نوع شیوه تدریس دریافت کردند: شیوه تاکید روی ساختار وظیفه محور و شیوه تاکید روی ساختارها. نتایج این مطالعه حاکی از وجود افزایش چشمگیر در توانایی افراد گروههای آزمایش در تولید کنش گفتاری درخواست بود. همچنین نتایج نشان داد که تاثیر آموزش گذرا نبوده چون پیشرفت زبان آموزان در این زمینه در پس آزمون ثانویه نیز مشاهده گردید. تاثیر آموزش همچنین در نوع استراتژیهایی که زبان آموزان به کار می گرفتند نیز بوضوح قابل مشاهده بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Feasibility of Using a Task-Oriented Focus on Form Instructional Model for the Study of Request Speech Act
چکیده انگلیسی مقاله Instructed Interlanguage Pragmatics (IILP) is a subset of Interlanguage Pragmatics (ILP) that addresses how classroom language learners acquire pragmatic features in a second language (L2). For this study, 90 university students participated in an experimental study that incorporated a pretest, posttest, and delayed posttest observation to identify the effect of instruction on the acquisition of request speech act. For this purpose, a random sampling was used for the selection and assignment of participants into the experimental (EG) and comparison groups (CG). The two EGs received two types of form-focused instruction (FFI), namely task-oriented focus on form and focus on forms to help identify whether the type of instruction was a significant factor in the acquisition of the selected L2 pragmatic feature. The results of the study indicated an overall increase in the ability of the learners in the instructed group (IG) to produce request speech act. The study also indicated that the effect of instruction was not transient as the observed improvement was evident in the delayed posttest observation. The effect of instruction was also evident in the type of strategies that IGs used to make request proper after receiving the experimental treatments.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله interlanguage pragmatics,form-focused instruction

نویسندگان مقاله Mohammad Mehdi Soleimani |
Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran

Parviz Birjandi |
Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran

Parviz Maftoon |
Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_137449_853683d70bfb007011628b12bf1cf35e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات