این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱-۲۷
عنوان فارسی
بررسی سبک یادگیری و راهبردهای ارتباط شفاهی و رابطه آنها با هوش هیجانی در بین دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش سبک یادگیری و راهبردهای ارتباط شفاهی در میان زبانآموزان انگلیسی با ضریب هوش هیجانی بالا و پایین در ایران میباشد. همچنین، این پژوهش به بررسی رابطه بین هوش هیجانی با چهار سبک یادگیری و راهبردهای ارتباط شفاهی در گروه زبانآموزان با ضریب هوش هیجانی بالا و پایین پرداخته است. بدین منظور، از 3 پرسشنامه برای جمعآوری دادهها از 108 زبانآموز از دانشگاههای شهرکرد و اصفهان و پیام نور استفاده شد. دادهها بصورت توصیفی و استباطی با استفاده از روش آمار همبستگی تحلیل گردیدند. نتایج تحلیل توصیفی نشان داد که زبان آموزان با هوش هیجانی بالا ترجیجا از سبک یادگیری دیداری و حرکتی بهره بیشتری میبردند؛ در حالیکه زبانآموزان با هوش هیجانی کم، سبک یادگیری حرکتی و شنیداری را ترجیح میدادند. زبانآموزان با هوش هیجانی بالا، راهبرد صحت- محور و راهبرد مذاکره برای درک معنا را بیش از بقیه راهبردها ترجیح میدادند؛ درحالیکه در میان زبانآموزان با هوش هیجانی کم، بیشترین راهبرد ترجیحا راهبرد کلمه- محور و راهبرد نگاه اجمالی بود. راهبرد رهاکردن پیام و راهبرد تلاش برای انگلیسی فکرکردن، کمترین راهبردهای بکار برده شده در دو گروه بود. علاوهبراین، نتایج همبستگی حاکی از عدم وجود رابطه معنادار بین هوش هیجانی و چهار سبک یادگیری در میان زبانآموزان با هوش هیجانی بالا و پایین بود. در میان زبانآموزان با هوش هیجانی بالا رابطه معناداری بین هوش هیجانی و راهبردهای ارتباط شفاهی نیز وجود نداشت. لیکن، رابطه معناداری بین هوش هیجانی و راهبردهای شفاهی مقابله با مشکلات گفتاری در بین زبانآموزان با هوش هیجانی کم مشهود بود. یافتههای تحقیق دستاوردهایی برای فراگیری زبان خارجی در بردارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Exploring Learning Styles and Oral Communication Strategies and their Relationship with Emotional Intelligence of EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله
This study explored Learning Styles (LSs) and Oral Communication Strategies (OCSs) among the Iranian learners of English with high and low Emotional Quotient (EQ). Moreover, it looked into the association between emotional intelligence (EI) with four LSs and OCSs in high and low EQ groups. Three questionnaires were employed to gather data from 108 participants from Shahrekord, Isfahan, and Payam Noor universities. Descriptive and correlational statistics were utilized to analyze the data. The results of descriptive statistics showed that the learners with high EQ favored visual and kinesthetic LSs more, whereas the learners with low EQ favored kinesthetic and auditory LSs. The high EQ group preferred accuracy-oriented and negotiating for meaning strategies more, while the low EQ group preferred word-oriented and scanning strategies. Besides, strategies of attempting to think in English and abandoning the message were the least frequent strategies. Correlational analysis also indicated that EI did not significantly correlate with any of the learners' LSs, nor did it correlate with the OCSs in the high EQ group. However, there were positive correlations between the learners' EI and OCSs for dealing with speaking problems in the low EQ group. The findings have implications for foreign language learning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Emotional intelligence,Learning styles,oral communication strategies
نویسندگان مقاله
Ali Roohani |
Department of English, Faculty of Letters and Humanities, Shahrekord University
Rezvan Etesami |
Shahrekord University
Azizullah Mirzaei |
Shahrekord University
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_115042_fbfb54c87422170b3b104db4b05bbfac.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات