این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۵۹-۸۸
عنوان فارسی
موضوعات و مفاهیم کلیدی آموزش زبان در سالهای اخیر: پژوهشی پیکرهای
چکیده فارسی مقاله
< p >پژوهش حاضر به میزان اشاره به تعدادی از مفاهیم و موضوعات مهم حوزه آموزش زبان در متون و گزارشهای پژوهشی از سال 1968 تا 2018 میپردازد تا تصویری کلی از تغییراتی که در این سالها در دغدغههای دستاندرکاران این حوزه رخداده فراهم آید. ابتدا با مراجعه به فهرست و نمایه موضوعی کتاب های معرف آموزش زبان، فهرستی از عبارات رایج انتخاب شد. سپس، این فهرست توسط پژوهشگر و با رایزنی غیررسمی با متخصصین حوزه کوتاهتر شد. آنگاه، عنوانها و چکیدههای مقالات نه ژورنال پژوهشی از سال 1968 تا 2018 جمعآوریشده، به چهار دوره زمانی تقسیم شد. به کمک نرم افزار AntConc فهرست کلمات و عبارات چند کلمهای این چهار مجموعه همراه با بسامد آنها تهیه شد. با استفاده از این فهرستها، بسامد عبارات هدف در چهار دوره زمانی مشخص شد. در این مقاله آمارهای مربوط به چهار دوره باهم مقایسه شده و نتایجی چند در مورد روندهای گذشته و کنونی حوزه آموزش زبان بیانشده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Key Language Teaching Issues and Concepts over Recent Time: A Corpus Study
چکیده انگلیسی مقاله
< p>This study investigates the prevalence of a number of major issues and concepts in the field of language teaching in the related research literature and reports published from 1968 to 2018. The purpose was to give a taste of the changes that came about in language teachers'' concerns over these years. The researcher first selected a large number of high-profile terms in language teaching by browsing through the tables of contents and indexes of language teaching textbooks. He, then, shortlisted these terms subjectively or in informal consultation with language teaching experts. Then, the abstracts available from nine language teaching journals published from 1968 to 2018 were collected and assigned to four-time spans: 1968-1990, 1991-2000, 2001-2010, and 2011-2018. The abstracts were processed for frequency tagged words and n-grams, which produced two lists for each span. Using these lists, the incidence of the target terms in the four-time spans was established. The study presents normalized and comparable statistics about the frequency of occurrence of the target language teaching ideas in the research literature of the four-time spans and refers to examples of insights and messages which can be drawn from these data.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Frequency,Language-teaching concepts,Language-teaching issues,Language-teaching terms,Significance change
نویسندگان مقاله
Hadi Farjami |
Department of English Language and Literature, Semnan University, Semnan, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_119162_121dcbdb4e9210ffc30a2f240d725988.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات