این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۸۹-۱۱۰
عنوان فارسی
مشارکت مربیگری تفکر هسته ای از طریق مدل چند لایه ای در رشد حرفه ای معلمین زبان انگلیسی ایرانی
چکیده فارسی مقاله
رویکرد تفکر هسته ای که مبتنی است بر مدل چند لایه ای تفکر، می تواند نیروی ایده آل ها و ویژگی های فردی را در تجارب تدریس معلمان به ثمر برساند. پژوهش حاضر، نقش این رویکرد در رشد حرفه ای معلمان زبان انگلیسی ایرانی را مورد بررسی قرار داده است. چهل معلم انگلیسی عمومی در سطح دانشگاهی در جهت اعمال رویکرد تفکر هسته ای در ارتباط با ایده آل های تدریس و موانعی که بر سر راه رسیدن به آن ایده آل ها تشخیص می دادند، در سه جلسه تحت هدایت مربی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده های کیفی از چک لیستهای مشاهده کلاسی، یادداشتهای تأملی و میدانی و مصاحبه های نیمه ساختاری در قبل و بعد از برگزاری سه جلسه هدایتی استفاده شد. برای تشخیص بن مایه های تکراری در هر لایه از مدل، از تحلیل موضوعی استفاده شد. تحلیل آماری بعدی اختلافی معنادار بین ادراک معلمان در قبل و بعد از حضور در جلسات را آشکار ساخت. نتایج نشان داد که معلمان فرآیندی رشدی را تجربه کردند که مسیر رشد آن از لایه های خارجی مدل به سمت لایه های داخلی بوده است. در اثر فعال سازی ویژگی های هسته ای در حین جلسات هدایت تحت نظر مربی، حس هویت و رسالت در معلمان پرورش یافت که به گونه ای بر روی محیط، رفتار، و باورهای آنها تاثیر گذاشت که توجه آنها از دغدغه های فردی خود به مسئولیت ها و ایده آل هایشان جلب گردید. یافته ها برای دست اندرکاران مختلف در حوزه تدریس زبان انگلیسی کاربرددارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Contribution of Core Reflection Supervision Through the Onion Model to Iranian EFL Teachers' Professional Development
چکیده انگلیسی مقاله
Rooted in the onion model of reflection, the core reflection approach can bring the power of ideals and personal qualities to bear upon teachers' experiences of teaching. This study explored the contribution of the approach to Iranian English language teachers' professional development. Forty general English teachers at the university level attended three supervisory sessions wherein the teachers were coached into reflective practice. Pre/postintervention semistructured interviews, classroom observations, field notes, and reflective journals were used to collect qualitative data. Thematic analysis was used to identify recurring themes at each layer of the model. Further analysis revealed a significant difference between teachers' perceptions and teaching behaviors before and after the supervisory meetings. The results demonstrated that teachers experienced a process of growth with a developmental trajectory from the outer layers to the inner layers of the onion model. As a result of the activation of core qualities through core reflection supervision, teachers developed a sense of identity and mission that had an impact on their environment, behavior, and beliefs in a way that they shifted their attention from their own concerns to their responsibilities and ideals. The findings have important implications for various stakeholders in ELT.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Core Reflection,Onion Model,reflection,reflective teaching,Teacher development
نویسندگان مقاله
Neda Ashraafi |
Department of foreign languages, Shahreza Branch, Islamic Azad University, Shahreza, Iran
Mohamad Reza Talebinejad |
Department of foreign languages, Shahreza Branch, Islamic Azad University, Shahreza, Iran
Mohsen Shahrokhi |
Department of foreign languages, Shahreza Branch, Islamic Azad University, Shahreza, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_119499_349e7dc26bf93a1fec2003b68672264e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات