این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۲۳۹-۲۶۸
عنوان فارسی
طراحی چکلیست برای ارزیابی مقالات علمی پژوهشی در زبانشناسی کاربردی
چکیده فارسی مقاله
اگرچه محققان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاهی تحت فشار زیادی برای چاپ کردن یا هلاک شدن هستند، تعداد اندکی مقیاس یا چکلیست که در سطح وسیعی مورد تایید باشد برای ارزیابی مقالاتی که به مجلات در حوزه زبانشناسی کاربردی ارسال میشوند وجود دارد. بدتر آنکه، معیارهای موجود که در فرایند داوری استفاده میشوند معمولا بهطور عمومی به اشتراک گذاشته نمیشوند. بنابراین، فرایند داوری دقیق یک ژانر بسته به حساب میآید. برای پر کردن این شکاف در حوزه زبانشناسی کاربردی، هدف تحقیق حاضر آن است که با نگاهی انتقادی به تحلیل مقیاسهای ارزیابی، معیارهای داوری و مستندات موجود جمع آوری شده از 18 مجله، دو موسسه انتشاراتی و راهنماهای انجمن روانشناسی آمریکا، میپردازد تا بتوان چکلیستی جامع برای ارزیابی مقالات در حوزه زبانشناسی کاربردی طراحی کرد. دادههای تحلیل شده از طریق تحلیل محتوی به 43 دسته طبقهبندی شدند، که متعاقبا زیرمجموعه شش مضمون کلی قرارگرفتند. به طور دقیقتر، محققان بایستی از میزان عملی بودن تحقیق آگاه باشند، ملزومات را تحقیق خود بگنجانند و از طریق اضافه کردن اعتبار صوری، جذبه تحقیق را برای داوران بالا ببرند. هنگامی که این ملزومات را رعایت کردند، محققان بایستی از مهارتهای عالی نگارشی برخوردار باشند و از اصول اساسی در اخلاق تحقیق پیروی کنند تا بتوانند مقالات تحقیقاتی با ارزش کلی بالا بنویسند. این مقاله با برخی پیشنهادات برای محققان خاتمه مییابد و مسیرهایی را برای تحقیقات آینده باز نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a Checklist for Evaluating Research Articles in Applied Linguistics
چکیده انگلیسی مقاله
Although researchers, postgraduate students, and university professors are under tremendous pressure to publish or perish, there exist few widely acknowledged rating scales or checklists for evaluating manuscripts submitted to journals in applied linguistics. To top it all, the existent peer-reviewing criteria are typically not publicly shared; thus, peer-reviewing is a closed, occluded genre. To fill this lacuna in applied linguistics, this research critically analyzed the evaluation scales, existing review criteria, and available documents from 18 journals, two publishing institutions, and APA guidelines in order to come up with a comprehensive checklist for evaluating research articles in applied linguistics. The analysis of the data through inductive content analysis revealed 43 categories, which were later classified under six main themes. It was found that researchers must be aware of
the practicalities
of research, include the
essentials
in their manuscript, and appeal to editors by adding elements of
face validity
. Having met these requirements, researchers must enjoy excellent
composition skills
and adhere to the fundamental principles in research
ethics
in order to be able to write a research paper having high
overall value
. The paper concludes with several implications for researchers and opens up some avenues for future research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Research Article,Evaluative Checklist,applied linguistics,Reviewing Criteria
نویسندگان مقاله
Mansoor Ganji |
Chabahar Maritime University, Chabahar, Iran
Ali Derakhshan |
Department of English Language and Literature, Faculty of Humanities and Social Sciences, Golestan University, Gorgan, Iran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_121858_e8a547a0ee06b996fbd6a51e469df890.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات