این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۲۶۹-۲۹۹

عنوان فارسی مصونیت و انگیزه مدرسان زبان انگلیسی: مدارس دولتی و موسسات خصوصی
چکیده فارسی مقاله تحقیقات اخیر, بسیاری از عوامل موثر در انگیزش مدرسان زبان انگلیسی را شناسایی کرده است (همچون پنداره، مصونیت ، پیشرفت دانش آموزان ، خود معلمان ، رضایت شغلی ، روابط اجتماعی). مصونیت مدرسین زبان انگلیسی یک مفهوم نسبتاً بدیع است و تحقیقات اندکی برای بررسی ارتباط آن با انگیزه انجام شده است. بنابراین ، مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه احتمالی انگیزه مدرسین زبان انگلیسی و مصونیت آنها در دو محیط مختلف (مدارس دولتی و موسسات خصوصی) تنظیم شده است. به همین منظور ، یک پرسشنامه سه بخشی (رحمتی ، 2018) به صورت الکترونیکی در میان مدرسین زبان انگلیسی ایرانی درهر دو محیط توزیع شد (157 = (Nتا داده های کمی در مورد رابطه احتمالی مصونیت و انگیزه استخراج شود. برای مرحله کیفی مطالعه ، هفت مدرس زبان انگلیسی از هرگروه مصاحبه شدند تا عوامل انگیزشی و مخرب در میان مدرسین در راستای ایجاد مصونیت شناسایی شوند . نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان دهنده یک رابطه مثبت (r = 0.21) بین ایمنی و انگیزه بود. عوامل استرس زای معلمان زبان و استراتژی های مدیریت مرتبط با آنها و همچنین عوامل انگیزشی مدرسان که از طریق مصاحبه استخراج شده اند ، در این مقاله بحث شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی English as a Foreign Language Teachers' Immunity and Motivation: Public Schools vs. Private Institutes
چکیده انگلیسی مقاله Recent research has identified many factors influencing language teachers' motivation (e.g., vision, immunity, learners' achievement, teachers' self, job satisfaction, social relationship). Language teachers' immunity is a relatively novel concept and there has been little research to address its connection with motivation. Therefore, the present mixed methods study was set out with the purpose of examining the possible relationship between EFL teachers' motivation and their immunity in two different contexts (public vs. private). To this end, a three-section questionnaire was distributed electronically among Iranian EFL teachers in the two contexts (N = 157) to elicit quantitative data on the possible relationship between immunity and motivation. As for qualitative phase of the study, seven EFL teachers from each context (N = 14) were interviewed, using an interview protocol to find the disturbing and motivational factors among teachers in the path of immunity formation. The results of Pearson Product Moment Correlation indicated a small (r = 0.21) positive relationship between immunity and motivation. Triggering disturbances of language teacher immunity and coupling strategies related to them as well as teachers' motivational factors elicited through interviews are discussed in the paper.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Coupling strategies,EFL teacher,Language teacher immunity,Motivation,Private institutes,Public Schools

نویسندگان مقاله Roghayeh Pourbahram |
Department of English Language and Literature, Urmia University

Karim Sadeghi |
Department of English Language and Literature, Urmia University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_125905_fb2be7fd17cca2bca7b1e27fe939aa41.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات