این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۴۱
عنوان فارسی
کلاس آموزش واژگان
چکیده فارسی مقاله
کلاس آموزش واژگان
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Classroom Vocabulary Learning: Investigating the Role of Task Types on Iranian High Schools Learners of English as a Foreign Language
چکیده انگلیسی مقاله
The present study investigated the efficacy of task types on the vocabulary learning of Iranian learners of English as a foreign language (EFL) whose opportunities for communication outside classroom context are limited. Moreover, the effectiveness of using Task-based Instruction (TBI) was investigated in this study. Data were collected from three classes of lower-intermediate high school students who were selected on the basis of availability and were taught for eight weeks. Each class was taught through one of three different task types: information-gap, opinion-gap, and reasoning-gap. The results of an achievement vocabulary test administered to the students of the three groups at the end of the instruction and a qualitative think-aloud report protocol analysis showed that the reasoning group outperformed the other two groups. Implications of the study are proposed for teaching and learning English as a foreign language in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Task-Based Instruction,Information-gap tasks,Reasoning-gap tasks,Opinion-gap tasks
نویسندگان مقاله
Alireza Jalilifar |
Assistant professor, Shahid Chamran University of Ahvaz
F. Amin |
Shahid Chamran University of Ahvaz
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_128680_439ae4b377363f644557281e1086f1b2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات