این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱-۲۶
عنوان فارسی
تاکید بر فرم
چکیده فارسی مقاله
تاکید بر فرم
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Incidental Focus on Form: Does Proficiency Matter?
چکیده انگلیسی مقاله
This study examines how five experienced EFL teachers spontaneously initiated preemptive focus on form episodes (FFEs) to draw attention to form in elementary and advanced levels. In addition, the study also investigates the frequency and type of FFEs, i.e. vocabulary, grammar and pronunciation used by five teachers in ten intact communicatively-oriented EFL classes. To this end, seventy hours of meaningful interaction between five teachers and their students in five elementary and five advanced EFL classes were observed and audio-recorded. Then, the frequency of preemptive and reactive FFEs were identified, coded, and categorized. The findings revealed that the proficiency of the students did not affect the rate of teacher-initiated focus on form in the observed classes. However, it did affect the general distribution of the linguistic focus of FFEs across proficiencies. The study demonstrates the importance of taking teacher-initiated preemptive focus on form into account in EFL studies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
incidental focus on form,preemptive,reactive,Proficiency
نویسندگان مقاله
Zhila Mohammadnia |
Tabriz University, Iran
Javad Gholami |
Urmia University
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_122660_2a214666ff66014c9effff92618631fb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات