این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۲۷-۴۷

عنوان فارسی در مورد تاثیر
چکیده فارسی مقاله در مورد تاثیر
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی On the Effects of Help Options in MCALL Programs on the Listening Comprehension of EFL Learners
چکیده انگلیسی مقاله This research compared the effects of two types of help options (subtitles and transcripts) in a multimedia listening unit on EFL learners’ comprehension of an academic lecture. To this end, the two experimental groups under study listened to an academic lecture on “e-waste” under two multimedia conditions. The first group used the multimedia program comprising the video of the lecture coupled with subtitles and the second group used the multimedia program comprising the same video clip coupled with transcripts. The help options would be offered to learners in case of communication breakdown. The experiment revealed that those students who used video and transcripts obtained a higher mean score on the comprehension test than did those who used video and subtitles.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله MCALL programs,Interactionist Theory,subtitles,transcripts,listening comprehension

نویسندگان مقاله Hamed Babaie Shalmani |
Islamic Azad University, Rasht Branch, Guilan, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_122661_58361fc10a07a069f6eedc4734295433.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات