این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۵۹-۷۳

عنوان فارسی بلاگها: نوآوری در کلاس‌های خوانداری و نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
چکیده فارسی مقاله بلاگها: نوآوری در کلاس‌های خوانداری و نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Blogging: Innovation in an EFL reading and writing class
چکیده انگلیسی مقاله Computer-mediated learning tools have promised to be effective educational tools in language classes. This research focused on integrating tutor weblog and learner blogs into reading and writing English classes. This quasi-experimental study was conducted on 57 Iranian freshman high school students at Farzanegan Highschool. Data was obtained through a Likert scale attitude questionnaire and ten open-ended or yes-no questions regarding the effectiveness of Blog Assisted Language Learning (BALL). Data were analyzed using Chi-square test with SPSS. The results of data analysis
indicated that the vast majority of students found the task of using and creating blogs appealing. They preferred weblog writing to the more traditional ways. Most of them believed that weblogs can improve their reading and writing skills. The students perceived that the interaction and cooperative learning among peers increased due to the blog assignments. This study yielded some practical insights and implications which are presented in this article.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله weblog,blogging,Blog-Assisted Language,Learning (BALL),Cooperative learning

نویسندگان مقاله Fatemeh Nikui Nezhad |
Khatam University, Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_122656_6cbe18097c102582ec6e1bf2a3f20a5a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات