این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱۰۳-۱۲۸
عنوان فارسی
عملکرد زبان دوم و بافت یادگیری
چکیده فارسی مقاله
عملکرد زبان دوم و بافت یادگیری
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
L2 performance and context of language learning: A comparative study of learners in Tehran and London
چکیده انگلیسی مقاله
The importance of learning context has stirred debates in the field of second language acquisition over the past two decades since studying a second language (L2) abroad is believed to provide authentic opportunities that facilitate L2 acquisition and development. The present paper examines whether language performance of learners studying English in a formal language classroom context
at home (AH) is different from performance of learners who study English abroad (SA) where they would have to use English for a range of communicative purposes. The data for this comparative study is part of a larger corpus of L2 performance of 100 learners of English, 60 in Tehran and 40 in London, on four oral narrative tasks. The two groups’ performances are compared on a range
of different measures of fluency, accuracy, syntactic complexity and lexical diversity. The results of the analyses indicate that learners in the two contexts are very similar with respect to the grammatical accuracy and aspects of the oral fluency of their performance. However, the SA group appears to have benefited from living and studying abroad in producing language of higher syntactic complexity and lexical diversity. These results have significant implications for language teaching in AH contexts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Context of Learning,Study Abroad,Study At Home,L2 performance
نویسندگان مقاله
Parvaneh Tavakoli |
London Metropolitan University, London
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_122658_b6432250a674925b4c411c643a29172e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات