این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۳۵-۵۷

عنوان فارسی آموزش از راه دور
چکیده فارسی مقاله این پژوهش
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی More Effective Distance Foreign Language Learning
چکیده انگلیسی مقاله This study investigates the relationship among language learning strategies, personality type and gender of Iranian English distance learners. The Strategy Inventory for Language Learning and Myeres Briggs Type Indicator were used to collect data from distance learners of PayamNourUniversity majoring in English. Statistical procedures used to analyze data revealed that there is a significant relationship between language learning strategies and personality types of distance learners. Also it indicates that students with ENTJ and ESTJ personality type are significantly better in strategy use than students with other personality types. The results obtained in this study also demonstrate that there is a relationship between language learning strategies and gender: males are better language strategy users than females at distance education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Distance learning,foreign language learning,Gender,strategy use

نویسندگان مقاله Reza Ghafar Samar |
Tarbiat Modares University, Tehran, Iran

Ramin Akbari |
Tarbiat Modares University, Tehran, Iran

Sahar Yadegari |
Tarbiat Modares University, Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_113087_b0335f8bf5e3970764b89bca4774a12c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات