این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱-۲۳

عنوان فارسی چه کسی می‌تواند بهتر حدس بزند؟
چکیده فارسی مقاله این پژوهش
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Who Can Guess Better? The Relationship Between Word Class and Learners’ Style
چکیده انگلیسی مقاله The present study investigated the relationship between words’ part of speech (noun, verb, adjectives), guessing ability, and learners’ style of field independence/ dependence. One hundred thirty two subjects participated in the study. The participants were required to guess the meaning of non-sense words belonging to certain word categories. The results of the study showed that a word’s part speech will influence the ease with which its meaning is guessed. In addition, the study found that there is a positive relationship between the cognitive style of field independence and the learners’ guessing ability.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله part of speech,guessing,learners’ style

نویسندگان مقاله Ramin Akbari |
Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

Reza Gafar Samar |
Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

Aghdas Asadi |
Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_112998_f621dba228904d205fbf8926440e591f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات