این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۵۷-۱۸۸

عنوان فارسی راهبردهای
چکیده فارسی مقاله راهبردهای
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی University Students’ Test-taking Strategies and Their Language Proficiency
چکیده انگلیسی مقاله Test-taking strategies are of two kinds: general and specific. General strategies are applicable to any test while specific ones can be employed by test-takers in special kinds of tests. Specific cognitive test-taking strategies, in turn, are divided into various types: structure, vocabulary, and reading comprehension. Based on their level of language proficiency, test-takers may show various degrees of tendency in making use of these strategies. The present study is an attempt to investigate whether there is any significant relationship between the subjects’ proficiency level and their tendency in using various types of strategies while taking a test of language proficiency.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله test-taking strategies,language proficiency,test-wiseness,multiple-choice tests,test performance,test score

نویسندگان مقاله Abbas Ali Rezaee |
University of Tehran, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_113041_ec10ca39b16eaca41277b03fb8191767.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات